72
Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, działania terapeutyczne
Adresaci
- nauczyciele wychowania przedszkolnego
- nauczyciele różnych specjalności szkół podstawowych
- wychowawcy klas
- pedagodzy i psycholodzy
Zakres treści
- Typowe a specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia i dyskalkulia) – charakterystyka porównawcza.
- Przyczyny powstawania trudności:
- koncepcje biologiczne,
- koncepcja neuropsychologiczna,
- koncepcja lingwistyczna.
- Symptomy trudności w wieku przedszkolnym i charakterystyczne objawy w nauce różnych przedmiotów.
- Analiza wytworów dziecięcych pod kątem symptomatyki zaburzeń.
- Analiza opinii psychologiczno-pedagogicznej.
- Opracowanie programu terapeutycznego.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia.
- Aktualne przepisy prawa oświatowego dotyczące organizowania różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- pogłębią wiedzę dotyczącą specyficznych trudności w nauce
- nabędą/udoskonalą umiejętność rozpoznawania wczesnych symptomów i specyficznych dla dysleksji rozwojowej objawów
- udoskonalą umiejętność analizy opinii psychologiczno- pedagogicznej
- nabędą umiejętność programowania pracy terapeutycznej oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia.
- Liczba godzin
- 4
- Odpłatność
- 120,00
- Liczba uczestników w grupie
- 10–25