WODN
Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
Strona główna > WODN > Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
Doskonalenie zawodowe powinno służyć stymulowaniu rozwoju zawodowego nauczyciela. Formy doskonalenia zawarte w tym dziale uwzględniają potrzeby nauczycieli wynikające z poziomu ich wykształcenia, specjalizacji, stażu pracy oraz specyfiki realizowanych przez nich zajęć edukacyjnych czy też prowadzenia zajęć przedmiotowych. Tematyka kursów wzbogaci wiedzę merytoryczną i metodyczną uczestników – pozwoli na uzupełnienie, pogłębienie i zaktualizowanie wiedzy oraz na nabycie nowych kompetencji i rozwinięcie już posiadanych.
32
Zindywidualizowane formy wsparcia dziecka/ucznia w szkołach/placówkach
34
Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję
39
„Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągać cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące
40
Od kultury błędu do pedagogiki błędu – czyli sztuka aktywnego uczenia się i ponoszenia porażek
42
Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole/placówce
44
Zasady skutecznej edukacji – jak uczyć, żeby nauczyć?
46
Warsztat kreatywnego uczenia się i szybkiego zapamiętywania (mnemotechniki)dla nauczycieli, psychologów, pedagogów i specjalistów w oparciu o neurodydaktykę i kognitywistykę
47
Wykorzystanie mnemotechnik w praktyce szkolnej na różnych poziomach kształcenia
48
Nowoczesne strategie uczenia się - błyskawiczny kurs szybkiego czytania i technik pamięciowych
50
Mindfulness - trening uważności w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
52
Rola wyobraźni w uczeniu się - jak uczyć, żeby nauczyć?
54
Inspiracje wczesnoszkolne – jak pomóc dziecku osiągnąć sukces?
56
Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
57
Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III z darami Froebla wg koncepcji B. Bilewicz „Matematyczny dar”
58
Bajka i książka matematyczna w przedszkolu i klasach I-III
61
,,Wiosna i Wielkanoc” w działalności plastyczno – technicznej
62
,,To już zima i święta” – warsztaty plastyczne dla nauczycieli
63
Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
65
Efektywne uczenie w praktyce - jak nauczyć uczniów uczenia się?
66
Metody aktywizujące i motywujące na zajęciach szkolnych
69
Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?
72
Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów - zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa
73
Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów
74
Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się
75
Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi.Wykorzystanie obszarów alternatywnych.
77
Aktywna świetlica w szkole – kreatywne pomysły na zabawyi działania świetlicowe
78
BANK POMYSŁÓW - czyli inspiracje utworem muzycznym na zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
81
Tańczę, tupię, podskakuję – zabawy tanecznez elementami tańców w kręgu
83
„Głowa, ręka, noga, brzuch – całe ciało idzie w ruch” – warsztaty z gumą sensoryczną
84