WODN
Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
Strona główna > WODN > Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
Doskonalenie zawodowe powinno służyć stymulowaniu rozwoju zawodowego nauczyciela. Formy doskonalenia zawarte w tym dziale uwzględniają potrzeby nauczycieli wynikające z poziomu ich wykształcenia, specjalizacji, stażu pracy oraz specyfiki realizowanych przez nich zajęć edukacyjnych czy też prowadzenia zajęć przedmiotowych. Tematyka kursów wzbogaci wiedzę merytoryczną i metodyczną uczestników – pozwoli na uzupełnienie, pogłębienie i zaktualizowanie wiedzy oraz na nabycie nowych kompetencji i rozwinięcie już posiadanych.
37
„Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągać cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące
Nowość
38
Czytam, interpretuję, piszę, mówię, argumentuję – jak przygotować uczniów do nowej matury 2023 z języka polskiego? Strategie, metody
40
Jak uczyć, żeby nauczyć – zasady skutecznej edukacji
41
Jak kształtować u uczniów postawę odpowiedzialności za środowisko naturalne?
Nowość
42
Edukacja STEAM z „Laboratoriami przyszłości”
Nowość
44
Warsztat kreatywnego uczenia się i szybkiego zapamiętywania (mnemotechniki) dla nauczycieli, psychologów, pedagogów i specjalistów w oparciu o neurodydaktykę i kognitywistykę
Nowość
46
Metoda projektów w przedszkolu i klasach I-III
Nowość
47
„To lekcja, żarty na bok” – czy to konieczne?
Nowość
48
Przedszkole artystyczne – innowacyjna praca w przedszkolu wg koncepcji Reggio Emilia
Nowość
50
Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I–III – niekonwencjonalnie
51
Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
Nowość
52
Rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym
Nowość
53
„Papierowe składanki i nie tylko” – rozwijanie zręczności manualnej dzieci
Nowość
54
„Zabawy z farbą” – warsztaty dla nauczycieli
Nowość
55
„Wiosna i Wielkanoc” w działalności plastyczno-technicznej
Nowość
56
„To już zima i święta” – warsztaty plastyczne dla nauczycieli
Nowość
57
Warsztat sprawnego uczenia się, szybkiego czytania i improwizacji
Nowość
58
Jak utrwalać wiadomości, by proces uczenia się był efektywny?
Nowość
59
Słyszę i zapominam, widzę i pamiętam, robię i rozumiem, czyli metody aktywizujące w praktyce szkolnej
Nowość
60
Nauka przyjazna dla mózgu – wybierz swój styl uczenia się
61
Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
62
Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
64
Ciekawe ćwiczenia warsztatowe i narzędzia dydaktyczne do wykorzystania na różnych lekcjach szkolnych – w zgodzie z neurodydaktyką, kognitywistyką i tutoringiem
Nowość
65
Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?
Nowość
66
„By chciało się chcieć” – motywacyjne dylematy
Nowość
68
Myślenie pozytywne i psychologia pozytywna w praktyce, czyli koncentruj się na tym, czego chcesz, a nie na tym, czego nie chcesz!
69
Metoda Dialogu Motywującego w pracy z niezmotywowanym uczniem
Nowość
70
Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa
Nowość
71
Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów
Nowość
72
Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, działania terapeutyczne
Nowość
73
Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się
74
Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych
Nowość
75
Uczeń zdolny. Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych
76
Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję
77
Aktywna świetlica w szkole – kreatywne pomysły na zabawy i działania świetlicowe
Nowość
78