WODN
Tematy szkoleńrad pedagogicznych
Strona główna > Szkolenia online i kursy dla nauczycieli… > Rady pedagogiczne
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2025/2026.
Tematy zapisane czcionką pogrubioną korespondują z kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026 oraz z zadaniami nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty.
Organizacja pracy szkoły | |
| 1. | Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty |
| 2. | Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów |
| 3. | Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach oraz szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych |
| 4. | Edukacja na rzecz zielonej transformacji |
| 5. | Jak podnieść jakość procesu kształcenia? |
| 6. | Jak uczynić szkołę/placówkę innowacyjną i przyjazną? |
| 7. | Innowacja z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – szansą rozwoju szkoły |
| 8. | Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 |
| 9. | Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż |
| 10. | Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi |
| 11. | Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych. |
| 12. | Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych |
| 13. | Edukacja patriotyczna, obywatelska i obronna jako fundament wychowania |
| 14. | „Patriotyzm nowoczesny” – jak mówić o Polsce bez patosu? |
| 15. | Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych |
| 16. | Mediacja w warunkach szkoły/placówki oświatowej – jak wykorzystać elementy mediacji w codziennej pracy nauczyciela? |
| 17. | Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego |
| 18. | Tworzenie programu naprawczego szkoły/placówki |
| 19. | Budowanie relacji społecznych, komunikacji oraz rozwiązywanie konfliktów wśród nauczycieli |
| 20. | Prawa i obowiązki nauczycieli, odpowiedzialność karna i dyscyplinarna |
| 21. | Postępowanie w sytuacjach kryzysowych |
Dydaktyczne umiejętności nauczyciela | |
| 22. | Doradztwo zawodowe na poszczgólnych etapach edukacyjnych |
| 23. | Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym |
| 24. | Rozwijanie u dzieci/uczniów kluczowych umiejętności analitycznego myślenia – metoda projektu |
| 25. | Praktyczne aspekty pracy z uczniem zdolnym |
| 26. | Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję |
| 27. | Trening kreatywności |
| 28. | Krytyczne myślenie w dobie fake newsów” – jak uczyć weryfikowania informacji? |
| 29. | „Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągnąć cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące |
| 30. | Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole/placówce |
| 31. | Edukacja STEAM z „Laboratoriami przyszłości” |
| 32. | Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych |
| 33. | Uczymy, jak się uczyć – praktyczne strategie wspierania samodzielności ucznia |
| 34. | Samokształcenie a poczucie własnej skuteczności ucznia |
| 35. | Jak podzielić się odpowiedzialnością za proces uczenia się? |
| 36. | Sposoby na poprawę koncentracji uwagi uczniów |
| 37. | Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się? |
| 38. | „Jestem uczniem, jestem obywatelem” czyli jak szkoła może stać się miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę |
| 39. | Jak motywować uczniów do nauki? |
| 40. | Metoda „Dialogu Motywującego” w pracy z niezmotywowanym uczniem |
| 41. | Uczeń trudny. Jak go motywować do nauki? |
| 42. | Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa |
| 43. | Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów |
| 44. | Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się |
| 45. | Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, działania terapeutyczne |
| 46. | Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych. |
| 47. | Skuteczne i innowacyjne metody nauki dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
| 48. | Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne? |
| 49. | Metody aktywizujące w praktyce szkolnej |
| 50. | Zadania interdyscyplinarne |
| 51. | Jak kształtować u uczniów postawę odpowiedzialności za środowisko naturalne? |
Ocenianie osiągnięć uczniów | |
| 52. | Ocenianie kształtujące w praktyce |
| 53. | Ocenianie jako istotny element procesu kształcenia |
| 54. | Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się |
| 55. | „Furtka zmian otwiera się od środka” – ocenianie kształtujące |
| 56. | Jak oceniać, aby uczyć? Metody i techniki nauczania wspierające rozwój ucznia. |
| 57. | Ocenianie jako relacja między nauczycielem a uczniem |
| 58. | Efektywne ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów – od kryteriów do informacji zwrotnej |
| 59. | Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce |
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | |
| 60. | Edukacja włączająca – inkluzywna w praktyce szkolnej; dobre praktyki i wyzwania |
| 61. | Pedagog specjalny – kompetencje, nowe kwalifikacje, obowiązki |
| 62. | Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce oświatowej |
| 63. | Diagnoza pedagogiczna dziecka z zaburzeniami rozwoju do 12 roku życia wg profilu psychoedukacyjnego PEP-R Erica Schoplera |
| 64. | Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia, zamiast dostosowania ucznia do potrzeb edukacji – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej |
| 65. | Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce |
| 66. | Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
| 67. | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w systemie oświaty przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych |
| 68. | Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia w przedszkolu i szkole – zadania, obowiązki, dokumentacja |
| 69. | Kluczowe umiejętności w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami eduakcyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu, z elementami pedagogiki Marii Montessori i pedagogiki waldorfskiej |
| 70. | Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – specyfika funkcjonowania, metody pracy |
| 71. | Zespół Aspergera, zaburzenia ze spektrum autyzmu i fobia szkolna |
| 72. | Dziecko z mutyzmem wybiórczym – wskazówki do pracy |
| 73. | Uczeń z dyskalkulią w szkole/placówce |
| 74. | Wspomaganie komunikacji dziecka/ucznia z niepełnosprawnością w relacjach z nauczycielem i rówieśnikami |
| 75. | Asystent nauczyciela dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
| 76. | Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce |
| 77. | Dokumentowanie oraz ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom/uczniom w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej |
| Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji | |
| 78. | Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji – praktyczne zastosowania |
| 79. | Nauczyciel 4.0 – Kompetencje cyfrowe w nowoczesnej szkole |
| 80. | „Szkoła z AI” – jak bezpiecznie wprowadzać sztuczną inteligencję do edukacji? |
| 81. | „Akademia Kompetencji Cyfrowych” – platformy edukacyjne i szkoleniowe |
| 82. | Cyfrowa Edukacja: Bezpieczeństwo, Krytyka, AI w Szkole |
| 83. | Narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie edukacji |
| 84. | Projektowanie materiałów edukacyjnych w Canvie – kreatywność w rękach nauczyciela |
| 85. | Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie |
| 86. | Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej |
| 87. | Wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej |
| 88. | Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rowijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej |
| 89. | Cyberhigiena – bezpieczne korzystanie z urządzeń i narzędzi cyfrowych |
Wychowawcze umiejętności nauczyciela | |
| 90. | Kompetencje wychowawcze nauczyciela |
| 91. | Uczeń z ADHD wyzwaniem dla nauczyciela – praktyczne wskazówki do pracy |
| 92. | Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa |
| 93. | Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. |
| 94. | Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć? |
| 95. | Jak budować odporność psychiczną u siebie i uczniów? |
| 96. | Uczeń w kryzysie psychicznym – jak rozpoznać, jak skutecznie pomóc? |
| 97. | Sytuacje kryzysowe, sposoby i zasoby. Emocje, stres, lęki, depresja – ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. |
| 98. | Interwencja kryzysowa w szkole |
| 99. | Wpływ mediów na funkcjonowanie dzieci, młodzieży i dorosłych |
| 100. | Uzależnienia w wieku szkolnym – mechanizmy, sygnały, działania |
| 101. | Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień |
| 102. | Zasady równości szans i niedyskryminacji – przeciwdziałanie dyskryminacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej |
| 103. | Zapobieganie cyberprzemocy w szkole |
| 104. | Zachowania opozycyjno-buntownicze; zaburzenia zachowania |
| 105. | Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc rodzicom i nauczycielom w kształtowaniu sprawności czynienia dobra u wychowanków i uczniów |
| 106. | Czynniki ryzyka i czynniki chroniące, a program wychowawczo-profilaktyczny szkoły |
| 107. | Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny w aspekcie realizacji zadań programu wychowawczo – profilaktycznego |
| 108. | Integracja klasy |
| 109. | Trudne zachowania dzieci i młodzieży – modelowanie pożądanych postaw uczniów/wychowanków |
| 110. | Trudna klasa – jak ją opanować, wychowywać i nauczać? |
| 111. | Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży. Depresja. Tendencje oraz próby samobójcze i akty autoagresji. |
| 112. | Procedury postępowania w sytuacjach trudnych wychowawczo w szkole/placówce |
| 113. | Mediacja jako pozasądowy sposób rozwiązywania konfliktów |
| 114. | Negocjacje w środowisku szkolnym – 20 skutecznych technik przydatnych w prowadzeniu efektywnych rozmów z rodzicami i uczniami |
| 115. | Nauczyciele, rodzice, uczniowie. Relacje, komunikacja, bycie razem. |
| 116. | Efektywna rozmowa z rodzicami |
| 117. | Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go zrozumieć i jak z nim współpracować? |
| 118. | Gdy rodzic staje się roszczeniowy – współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo |
Umiejętności psychologiczne i interpersonalne | |
| 119. | Marka i autorytet nauczyciela – umiejętność budowania autorytetu wśród uczniów |
| 120. | Dobrostan nauczyciela – jak zadbać o siebie, by nie wypaść z gry? |
| 121. | Odważnie i z szacunkiem. Jak budować relacje nauczyciel-uczeń/wychowanek? |
| 122. | Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji |
| 123. | Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela – jak skutecznie przeciwdziałać? |
| 124. | Emisja głosu w pracy nauczyciela |
Zdrowie uczniów i profilaktyka | |
| 125. | Zdrowy tryb życia dzieci i młodzieży – czym jest i jak go promować w szkole/placówce? |
| 126. | Promocja zdrowia w szkołach i placówkach oświatowych – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów |
| 127. | Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci w wieku przedszkolnym |
| 128. | Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej |
| 129. | Dziecko/uczeń przewlekle chory – padaczka, cukrzyca i astma |
| 130. | Kryzysy psychologiczne dzieci i młodzieży. Sposoby, zasoby. |
| 131. | Depresja. Syndrom przedsamobójczy. Czynniki chroniące w zachowaniach problemowych młodzieży. |
| 132. | Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży |
| 133. | Wybrane zaburzenia zachowania i zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży szkolnej |
| 134. | Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości |
| 135. | „Uważne” oko nauczyciela – rozpoznawanie zaburzeń odżywiania u uczniów, rola szkoły i nauczycieli |
| 136. | Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna jako lek i ważne działanie profilaktyczne |
| 137. | Pierwsza pomoc przedmedyczna |
Realizujemy także szkolenia pod potrzeby szkoły/placówki lub zespołu nauczycielskiego.
Zamówienie szkolenia rady pedagogicznej przyjmujemy na podstawie wypełnionej karty zamówienia szkolenia, przesłanej skanem lub pocztą tradycyjną.