WODN

Tematy szkoleń
rad pedagogicznych

Oferta edukacyjna na rok szkolny 2025/2026.

Tematy zapisane czcionką pogrubioną korespondują z kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026 oraz z zadaniami nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty.

 

Organizacja pracy szkoły

1.Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty
2.Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów
3.Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom
i uczniom w przedszkolach oraz szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych
4.Edukacja na rzecz zielonej transformacji
5.Jak podnieść jakość procesu kształcenia?
6.Jak uczynić szkołę/placówkę innowacyjną i przyjazną?
7.Innowacja z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – szansą rozwoju szkoły
8.Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030
9.Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie
z przedstawicielami branż
10.Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi
11.Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych.
12.Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
13.Edukacja patriotyczna, obywatelska i obronna jako fundament wychowania
14.„Patriotyzm nowoczesny” – jak mówić o Polsce bez patosu?
15.Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości
o bezpieczeństwo własne i innych
16.Mediacja w warunkach szkoły/placówki oświatowej – jak wykorzystać elementy mediacji
w codziennej pracy nauczyciela?
17.Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego
18.Tworzenie programu naprawczego szkoły/placówki
19.Budowanie relacji społecznych, komunikacji oraz rozwiązywanie konfliktów wśród nauczycieli
20.Prawa i obowiązki nauczycieli, odpowiedzialność karna i dyscyplinarna
21.Postępowanie w sytuacjach kryzysowych
 

Dydaktyczne umiejętności nauczyciela

22.Doradztwo zawodowe na poszczgólnych etapach edukacyjnych
23.Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych
w kształceniu ogólnym
24.Rozwijanie u dzieci/uczniów kluczowych umiejętności analitycznego myślenia – metoda projektu
25.Praktyczne aspekty pracy z uczniem zdolnym
26.Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję
27.Trening kreatywności
28.Krytyczne myślenie w dobie fake newsów” – jak uczyć weryfikowania informacji?
29.„Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągnąć cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące
30.Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole/placówce
31.Edukacja STEAM z „Laboratoriami przyszłości”
32.Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych
33.Uczymy, jak się uczyć – praktyczne strategie wspierania samodzielności ucznia
34.Samokształcenie a poczucie własnej skuteczności ucznia
35.Jak podzielić się odpowiedzialnością za proces uczenia się?
36.Sposoby na poprawę koncentracji uwagi uczniów
37.Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
38.„Jestem uczniem, jestem obywatelem” czyli jak szkoła może stać się miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności
za region i ojczyznę
39.Jak motywować uczniów do nauki?
40.Metoda „Dialogu Motywującego” w pracy z niezmotywowanym uczniem
41.Uczeń trudny. Jak go motywować do nauki?
42.Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki
i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa
43.Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów
44.Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się
45.Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, działania terapeutyczne
46.Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych.
47.Skuteczne i innowacyjne metody nauki dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
48.Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?
49.Metody aktywizujące w praktyce szkolnej
50.Zadania interdyscyplinarne
51.Jak kształtować u uczniów postawę odpowiedzialności za środowisko naturalne?
 

Ocenianie osiągnięć uczniów

52.Ocenianie kształtujące w praktyce
53.Ocenianie jako istotny element procesu kształcenia
54.Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się
55.„Furtka zmian otwiera się od środka” – ocenianie kształtujące
56.Jak oceniać, aby uczyć? Metody i techniki nauczania wspierające rozwój ucznia.
57.Ocenianie jako relacja między nauczycielem a uczniem
58.Efektywne ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów – od kryteriów do informacji zwrotnej
59.Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce
 

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

60.Edukacja włączająca – inkluzywna w praktyce szkolnej; dobre praktyki i wyzwania
61.Pedagog specjalny – kompetencje, nowe kwalifikacje, obowiązki
62.Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce oświatowej
63.Diagnoza pedagogiczna dziecka z zaburzeniami rozwoju do 12 roku życia wg profilu psychoedukacyjnego PEP-R Erica Schoplera
64.Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia, zamiast dostosowania ucznia do potrzeb edukacji
– organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
65.Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce
66.Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
67.Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w systemie oświaty przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych
68.Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia w przedszkolu i szkole – zadania, obowiązki, dokumentacja
69.Kluczowe umiejętności w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami eduakcyjnymi, w tym
ze spektrum autyzmu, z elementami pedagogiki Marii Montessori i pedagogiki waldorfskiej
70.Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – specyfika funkcjonowania, metody pracy
71.Zespół Aspergera, zaburzenia ze spektrum autyzmu i fobia szkolna
72.Dziecko z mutyzmem wybiórczym – wskazówki do pracy
73.Uczeń z dyskalkulią w szkole/placówce
74.Wspomaganie komunikacji dziecka/ucznia z niepełnosprawnością w relacjach z nauczycielem i rówieśnikami
75.Asystent nauczyciela dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
76.Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom
ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce
77.Dokumentowanie oraz ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom/uczniom w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej
 Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji
78.Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji – praktyczne zastosowania
79.Nauczyciel 4.0 – Kompetencje cyfrowe w nowoczesnej szkole
80.„Szkoła  z AI” – jak bezpiecznie wprowadzać sztuczną inteligencję do edukacji?
81.„Akademia Kompetencji Cyfrowych” – platformy edukacyjne i szkoleniowe
82.Cyfrowa Edukacja: Bezpieczeństwo, Krytyka, AI w Szkole
83.Narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie edukacji
84.Projektowanie materiałów edukacyjnych w Canvie – kreatywność w rękach nauczyciela
85.Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie
86.Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie
z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
87.Wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci,
w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
88.Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rowijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii,
w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
89.Cyberhigiena – bezpieczne korzystanie z urządzeń i narzędzi cyfrowych
 

Wychowawcze umiejętności nauczyciela

90.Kompetencje wychowawcze nauczyciela
91.Uczeń z ADHD wyzwaniem dla nauczyciela – praktyczne wskazówki do pracy
92.Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – wzmacnianie  pozytywnego klimatu szkoły
oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa
93.Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie
u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych.
94.Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć?
95.Jak budować odporność psychiczną u siebie i uczniów?
96.Uczeń w kryzysie psychicznym – jak rozpoznać, jak skutecznie pomóc?
97.Sytuacje kryzysowe, sposoby i zasoby. Emocje, stres, lęki, depresja – ochrona
i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
98.Interwencja kryzysowa w szkole
99.Wpływ mediów na funkcjonowanie dzieci, młodzieży i dorosłych
100.Uzależnienia w wieku szkolnym – mechanizmy, sygnały, działania
101.Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie
w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień
102.Zasady równości szans i niedyskryminacji – przeciwdziałanie dyskryminacji dzieci
i młodzieży niepełnosprawnej
103.Zapobieganie cyberprzemocy w szkole
104.Zachowania opozycyjno-buntownicze; zaburzenia zachowania
105.Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc rodzicom i nauczycielom
w kształtowaniu sprawności czynienia dobra u wychowanków i uczniów
106.Czynniki ryzyka i czynniki chroniące, a program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
107.Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny w aspekcie realizacji zadań programu wychowawczo – profilaktycznego
108.Integracja klasy
109.Trudne zachowania dzieci i młodzieży – modelowanie pożądanych postaw uczniów/wychowanków
110.Trudna klasa – jak ją opanować, wychowywać i nauczać?
111.Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży. Depresja. Tendencje oraz próby samobójcze
i akty autoagresji.
112.Procedury postępowania w sytuacjach trudnych wychowawczo w szkole/placówce
113.Mediacja jako pozasądowy sposób rozwiązywania konfliktów
114.Negocjacje w środowisku szkolnym – 20 skutecznych technik przydatnych w prowadzeniu efektywnych rozmów z rodzicami i uczniami
115.Nauczyciele, rodzice, uczniowie. Relacje, komunikacja, bycie razem.
116.Efektywna rozmowa z rodzicami
117.Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go zrozumieć i jak z nim współpracować?
118.Gdy rodzic staje się roszczeniowy – współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo
 

Umiejętności psychologiczne i interpersonalne

119.Marka i autorytet nauczyciela – umiejętność budowania autorytetu wśród uczniów
120.Dobrostan nauczyciela – jak zadbać o siebie, by nie wypaść z gry?
121.Odważnie i z szacunkiem. Jak budować relacje nauczyciel-uczeń/wychowanek?
122.Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji
123.Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela – jak skutecznie przeciwdziałać?
124.Emisja głosu w pracy nauczyciela
 

Zdrowie uczniów i profilaktyka

125.Zdrowy tryb życia dzieci i młodzieży – czym jest i jak go promować w szkole/placówce?
126.Promocja zdrowia w szkołach i placówkach oświatowych – kształtowanie postaw
i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów
127.Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci w wieku przedszkolnym
128.Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej
129.Dziecko/uczeń przewlekle chory – padaczka, cukrzyca i astma
130.Kryzysy psychologiczne dzieci i młodzieży. Sposoby, zasoby.
131.Depresja. Syndrom przedsamobójczy. Czynniki chroniące w zachowaniach problemowych młodzieży.
132.Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
133.Wybrane zaburzenia zachowania i zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży szkolnej
134.Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości
135.„Uważne” oko nauczyciela – rozpoznawanie zaburzeń odżywiania u uczniów, rola szkoły
i nauczycieli
136.Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna jako lek i ważne działanie profilaktyczne
137.Pierwsza pomoc przedmedyczna

Realizujemy także szkolenia pod potrzeby szkoły/placówki lub zespołu nauczycielskiego.

Zamówienie szkolenia rady pedagogicznej przyjmujemy na podstawie wypełnionej karty zamówienia szkolenia, przesłanej skanem lub pocztą tradycyjną.

Przejdź do treści