WODN
Tematy szkoleńrad pedagogicznych
Strona główna > WODN > Rady pedagogiczne
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2022/2023.
Tematy zapisane czcionką pogrubioną korespondują z kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 oraz z zadaniami nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty.
Organizacja pracy szkoły
- Diagnoza i rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze w bieżącej pracy szkoły ukierunkowane na przeciwdziałanie postpandemicznym problemom uczniów
- Jak wspierać uczniów po powrocie do szkoły po pandemii? Problemy psychologiczne, emocjonalne i wychowawcze.
- Wsparcie emocjonalne i psychoprofilaktyczne środowiska szkolnego w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią
- Powrót do tradycyjnego nauczania – łagodzenie skutków izolacji i gwałtownych zmian
- Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
- Jak wspierać uczniów w procesie kształcenia w nowej rzeczywistości szkolnej?
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów
- Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach oraz szkołach ogólnodostepnych i integracyjnych
- Praca z uczniem obcokrajowcem
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej
- Jak podnieść jakość procesu kształcenia?
- Jak wzrosną moje edukacyjne akcje, gdy wprowadzę innowację?
- Jak uczynić szkołę/placówkę innowacyjną i przyjazną?
- Innowacja z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – szansą rozwoju szkoły
- Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania po dziedzictwo cywilizacyjne Europy, m.in. przez umożliwienie uczenia się języka łacińskiego już od szkoły podstawowej
- Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030
- Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
- Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji
- Budowanie i zarządzanie zgranym zespołem oraz wspieranie identyfikacji członka z zespołem
- Tworzenie programu naprawczego szkoły/placówki
- Szkolny savoir vivre
- Prawa i obowiązki nauczycieli, odpowiedzialność karna i dyscyplinarna
Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
- Warsztat kreatywnego uczenia się i szybkiego zapamiętywania (mnemotechniki) dla nauczycieli, psychologów, pedagogów i specjalistów w oparciu o neurodydaktykę i kognitywistykę
- Jak uczyć, żeby nauczyć – zasady skutecznej edukacji
- Jak utrwalać wiadomości, by proces uczenia się był efektywny?
- Słyszę i zapominam, widzę i pamiętam, robię i rozumiem, czyli metody aktywizujące w praktyce szkolnej
- Metody „przyjazne mózgowie” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?
- „Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągnąć cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące
- Edukacja STEAM z „Laboratoriami przyszłości”
- Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych
- Zaburzenia koncentracji uwagi
- Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
- Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
- Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się?
- „By chciało się chcieć” – motywacyjne dylematy
- Jak motywować uczniów do nauki?
- Metoda „Dialogu Motywującego” w pracy z niezmotywowanym uczniem
- Uczen trudny. Jak go motywować do nauki?
- Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa
- Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów
- Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, działania terapeutyczne
- Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się
- Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych
- Uczeń zdolny. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych.
- Neurodydaktyka, czyli jak uczyć w zgodzie z mózgiem?
- Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?
- Ciekawe ćwiczenia warsztatowe i narzędzia dydaktyczne do wykorzystania na różnych lekcjach szkolnych w zgodzie z neurodydaktyką, kognitywistyką i tutoringiem
- Metody aktywizujące w praktyce szkolnej
- Jak kształtować u uczniów postawę odpowiedzialności za środowisko naturalne?
- Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję
Ocenianie osiągnięć uczniów
- Kompetencje nauczyciela w zakresie oceniania szkolnego
- Ocenianie jako istotny element procesu kształcenia
- Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się
- Jak oceniać, aby uczyć? Metody i techniki nauczania wspierające rozwój ucznia.
- Podstawy pomiaru dydaktycznego
- Sposoby ewaluacji pracy uczniów na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w kontekście realizacji podstawy programowej
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Edukacja włączająca – inkluzywna w praktyce szkolnej; dobre praktyki i wyzwania
- Bariery w integracji osób z niepełnosprawnością – czy jest możliwa dostępność?
- Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce oświatowej
- Diagnoza pedagogiczna dziecka z zaburzeniami rozwoju do 12 roku życia wg profilu psychoedukacyjnego PEP-R Erica Schoplera
- Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia, zamiast dostosowania ucznia do potrzeb edukacji – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
- Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce
- Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – specyfika funkcjonowania, metody pracy
- Dziecka autystyczne i z Zespołem Aspergera w przedszkolu, szkole, placówce
- Zespół Aspergera, zaburzenia ze spektrum autyzmu i fobia szkolna
- Łobuziak czy cicha myszka? Niegrzeczne czy niezgrabne – dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w domu, przedszkolu i szkole.
- Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce
- Dokumentowanie oraz ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom/uczniom w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej
- Wspomagać ucznia czy nauczyciela – zadania i obowiązki nauczyciela wspomagającego (współorganizującego proces kształcenia)
- Zadania i rola nauczycieli/wychowawców w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji
- Podnoszenie efektów nauczania oraz rozwijania warsztatowej aktywności ucznia z wykorzystaniem technologii komputerowej
- Technologie informacyjno-komunikacyjne w procesach edukacyjnych
- Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych
- Kompetencje cyfrowe uczniów, w tym bezpieczne i skuteczne wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie edukacyjnym
- Jak skutecznie prowadzić zajęcia online? – wykorzystanie platformy Google Classroom i Hangouts Meet w komunikacji z uczniami i nauczycielami
- Narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie edukacji
- Jak skutecznie korzystać z narzędzi cyfrowych – metody aktywizujące wykorzystujące technologię infomacyjno-komunikacyjną
- Microsoft Teams w praktyce – organizacja procesów edukacyjnych
Wychowawcze umiejętności nauczyciela
- Wychowanie do wartości podstawą kształtowania dojrzałości emocjonalno-społecznej
- Poczucie własnej wartości – jak je wspierać i rozwijać w codziennej pracy wychowawczej z uczniami?
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły oraz budowanie poczucie bezpieczeństwa
- Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć?
- Sytuacje kryzysowe, sposoby i zasoby. Emocje, stres, lęki, depresja – ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- Stres w trudnych czasach. Jak chronić, motywować i wspierać?
- Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży
- Emocjonalne i behawioralne problemy dzieci i młodzieży
- Dziecko/uczeń w kryzysie
- Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny w aspekcie realizacji zajęć edukacyjnych „Wychowanie do życia w rodzinie”
- Realizacja zajęć „Wychowanie do życia w rodzinie” jako forma wsparcia rodziny w wychowaniu dzieci
- Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny w aspekcie realizacji zadań programu wychowawczo-profilaktycznego
- Realizacja zadań programu wychowawczo-profilaktycznego, jako forma wsparcia rodziny w wychowaniu dzieci
- Klasa jako grupa wychowawcza
- Trudna klasa – jak ją opanować, wychowywać i nauczać?
- Jak uczyć i wychowywać dziecko z zaburzeniami zachowania?
- Dziecko przed ekranem – pozwolić czy zabronić?
- Zagrożenia płynące z Sieci
- Granice i konsekwencje w pracy z dzieckiem/uczniem, zamiast kar
- Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży. Depresja. Tendencje oraz próby samobójcze i akty autoagresji
- Przeciwdziałanie depresji u dzieci i młodzieży
- Problem samobójstw wśród dzieci i młodzieży
- Dziecko – ofiara przemocy
- Procedury postępowania w sytuacjach trudnych wychowawczo w szkole/placówce
- Mediacja jako pozasądowy sposób rozwiązywania konfliktów
- Mediacje rówieśnicze
- Postawy rodziców i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka w rodzinie i w szkole
- Nauczyciele, rodzice, uczniowie. Relacje, komunikacja, bycie razem.
- Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go zrozumieć i jak z nim współpracować?
- Skuteczna komunikacja z rodzicami – 12 wskazówek do pracy z trudnymi rodzicami
- Rodzina dysfunkcjonalna – specyfika funkcjonowania. Metody pracy z dziećmi ze środowisk zmarginalizowanych.
Umiejętności psychologiczne i interpersonalne
- Szczęśliwy nauczyciel – jak osiągnąć dobrostan?
- Warsztat aktywnego nauczyciela, czyli jak poprowadzić efektywnie proces tutoringu?
- Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji
- Jak zadbać o autorytet?
- Jak radzić sobie ze stresem w pracy?
- „Można się palić, ale nie warto się wypalić” – wypalenie zawodowe w pracy dobrego nauczyciela
Zdrowie uczniów i profilaktyka
- Dziecko/uczeń przewlekle chory – padaczka, cukrzyca i astma
- Jak kształtować postawy prozdrowotne uczniów?
- Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Realizujemy także szkolenia dla rad pedagogicznych o tematyce określonej przez szkołę/placówkę.
Zamówienie szkolenia rady pedagogicznej przyjmujemy na podstawie wypełnionej karty zamówienia szkolenia, przesłanej faksem lub pocztą.
Realizujemy także szkolenia dla rad pedagogicznych o tematyce określonej przez szkołę/placówkę.
Zamówienie szkolenia rady pedagogicznej przyjmujemy na podstawie wypełnionej karty zamówienia szkolenia, przesłanej faksem lub pocztą.