WODN
Wybrane kursy doskonalące
Strona główna > Szkolenia/kursy dla nauczycieli online | WODN… > Wybrane kursy doskonalące
Wybrane kursy doskonalące wpisujące się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 przy każdym temacie kursu doskonalącego podany jest numer formy z Oferty edukacyjnej na rok szkolny 2024/2025
1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy:
– Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania dzieci/uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej poprzez wykorzystanie różnych metod gimnastyki tradycyjnej i twórczej (nr 50)
– Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej (nr 115)
– Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości (nr 116)
– Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna, jako lek i ważne działanie profilaktyczne (nr 117)
– Żyj zdrowo – propozycje ćwiczeń i zabaw wspierających zdrowy styl życia dzieci i uczniów (profilaktyka) (nr 118)
– Edukacja prozdrowotna w szkole – nauka udzielania pierwszej pomocy (nr 119)
– Pierwsza pomoc przedmedyczna (nr 120)
– Szkolenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy (nr 5)
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna:
– Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych (nr 12)
– Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich (nr 13)
– Edukacja patriotyczna, obywatelska i obronna jako fundament wychowania (nr 14)
– „Jestem uczniem, jestem obywatelem” czyli jak szkoła może stać się miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region
i ojczyznę (nr 43)
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym:
– Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe
i edukacyjne wszystkich uczniów (nr 8)
– Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych (nr 12)
– Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa (nr 46)
– Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów (nr 47)
– Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych (nr 48)
– Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa (nr 80)
– Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. (nr 84)
– Jak budować odporność psychiczną u siebie i uczniów? (nr 85)
– Sytuacje kryzysowe, sposoby i zasoby. Emocje, stres, lęki, depresja – ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (nr 86)
– Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży. Depresja. Tendencje oraz próby samobójcze i akty autoagresji (nr 87)
– Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (nr 109)
– Uczeń z zaburzeniami lękowymi – wskazówki do pracy dla nauczycieli i specjalistów (nr 112)
– Wybrane zaburzenia zachowania i zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży szkolnej (nr 113)
– Edukacja włączająca i jej główne założenia (nr 57)
– Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom
i uczniom w systemie oświaty przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych (nr 58)
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej:
– Nauczyciel 4.0 – Kompetencje cyfrowe w nowoczesnej szkole (nr 71)
– Cyfrowa Edukacja: Bezpieczeństwo; Krytyka; AI w Szkole (nr 72)
– Narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie edukacji (nr 73)
– Jak skutecznie korzystać z narzędzi cyfrowych – metody aktywizujące wykorzystujące technologię informacyjno-komunikacyjną (nr 74)
– Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie
(nr 75)
– Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych
w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (nr 76)
– Wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
(nr 77)
– Cyberhigiena – bezpieczne korzystanie z urządzeń i narzędzi cyfrowych (nr 78)
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębienie umiejętności matematycznych
w kształceniu ogólnym:
– Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębienie umiejętności matematycznych
w kształceniu ogólnym (nr 26)
– Zadania interdyscyplinarne (nr 27)
– Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej (nr 40)
– Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III z darami Froebla wg koncepcji
B. Bilewicz „Matematyczny dar” (nr 41)
6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi:
– Wspieranie umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi (nr 11)
7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego:
– Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym,
w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego (nr 7)
8. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty:
– Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty (nr 6)