Oferta edukacyjna na rok szkolny 2021/2022
Spis treści:
- Organizacja szkoleń
- Kursy:
- Kursy nadające uprawnienia
- Doskonalenie warsztatu pracy dyrektora
- Awans zawodowy
- Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
- Ocenianie osiągnięć uczniów
- Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji
- Wychowawcze umiejętności nauczyciela
- Umiejętności psychologiczne i interpersonalne
- Zdrowie uczniów i profilaktyka
- Nowe kursy (dodane do oferty w ciągu roku szkolnego)
- Tematy szkoleń rad pedagogicznych
- Karta zgłoszenia oraz Karta zamówienia szkolenia
Organizacja szkoleń
Kursy nadające uprawnienia
1. Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
2. Kurs na kierownika wypoczynku
3. Kurs na wychowawcę wypoczynku
4. Kurs kierownika/opiekuna wycieczki szkolnej
5. Szkolenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy
Doskonalenie warsztatu pracy dyrektora
9. Powrót do szkół. Łagodzenie skutków izolacji i gwałtownych zmian nowość
10. Jak wspierać uczniów w procesie kształcenia w nowej rzeczywistości szkolnej? nowość
12. Jak wzrosną moje edukacyjne akcje, gdy wprowadzę innowację? nowość
13. Zdalna szkoła, zdalne lekcje – jak efektywnie organizować proces kształcenia zdalnego?
14. Jak przeprowadzić ewaluację wewnętrzną?
18. Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich nowość
20. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych nowość
Awans zawodowy
22. Prawo oświatowe w codziennej pracy nauczyciela
23. Awans zawodowy nauczyciela stażysty
24. Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego
25. Awans zawodowy nauczyciela mianowanego
26. Opis i analiza sposobu realizacji wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego
Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
27. Przedszkole/szkoła w terenie. Outdoor edukacja nowość
28. Strategie skutecznej nauki w epoce cyfrowej
29. „Znaleźć złoty środek” czyli jak osiągać cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące nowość
30. Jak uczyć, żeby nauczyć – zasady skutecznej edukacji nowość
32. Podstawy efektywnego czytania czyli jak czytać szybciej i rozumieć więcej?
35. Biblioteka na miarę iGen – marketing i promocja w bibliotece nowość
36. Jak kształtować u uczniów postawę odpowiedzialności za środowisko naturalne? nowość
37. Kreatywność. Jak wyzwalać kreatywność i myślenie innowacyjne?
38. Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów
39. Rozwijanie kreatywności uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego
40. Kreowanie rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym nowość
41. Uczeń w roli twórczego badacza – jak wspomagać myślenie na poziomie analizy, syntezy i ewaluacji? nowość
42. Praca metodą projektów nowość
43. Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
44. Jak podzielić się z uczniem odpowiedzialnością za proces uczenia się? nowość
45. Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych
46. Planowanie i realizacja lekcji z uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych
47. Sztuka i teoria skutecznego nauczania nowość
48. Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
49. Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się?
50. Mnemotechniki jako skuteczne narzędzie służące efektywnej nauce nowość
51. Wykorzystanie mnemotechnik w praktyce szkolnej na różnych poziomach kształcenia nowość
52. Przyspieszone uczenie się w praktyce nowość
53. Koncentracja – skuteczny trening skupiania uwagi
54. Trening koncentracji uwagi z wykorzystaniem nowoczesnych metod: biofeedbacku i mindfulness
56. Neurodydaktyka czyli jak uczyć w zgodzie z mózgiem?
57. Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne? nowość
58. Moje lekcje nie muszą być nudne – praca metodą stacji zadaniowych i jednostek wiedzy nowość
59. Twórcze myślenie jako umiejętność wspomagająca proces uczenia się i rozwiązywania problemów nowość
60. Jak motywować uczniów do nauki?
61. Metoda Dialogu Motywującego w pracy z niezmotywowanym uczniem
62. Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów – zadania szkoły i przedszkola nowość
64. Uczeń zdolny – rozwijanie potencjału ucznia nowość
65. Jak funkcjonują uczniowie z Syndromem Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych i w jaki sposób im pomóc? nowość
66. Jak wspierać uczniów w pokonywaniu trudności edukacyjnych? nowość
67. Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych
68. Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję nowość
69. Metody aktywizujące w praktyce szkolnej
70. Słowo, muzyka, ruch – metoda Carla Orffa
71. Stymulowanie rozwoju dziecka poprzez sztukę nowość
73. Rytmiczne poruszanki – wesołe zabawianki nowość
74. Rytmika i zajęcia muzyczno-terapeutyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
75. Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
77. Zrozumieć liczby – klocki Numicon jako pomoc we wczesnej nauce matematyki nowość
78. Bajki terapeutyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
79. Ćwiczenia i zabawy przygotowujące do nauki pisania – elementy terapii ręki
80. „Wiosna i Wielkanoc” w działalności plastyczno-technicznej nowość
81. „Jesienne zabawy plastyczne i nie tylko…” – warsztaty plastyczno-techniczne nowość
82. „Zima i święta” w działalności plastyczno-technicznej nowość
83. Aktywna świetlica w szkole – kreatywne pomysły na zabawy i działania świetlicowe
Ocenianie osiągnięć uczniów
84. Ocenianie to wyzwanie – prawo a praktyka i przyzwyczajenia nowość
85. Jak oceniać, aby uczyć? Metody i techniki nauczania wspierające rozwój ucznia
86. Ocenianie kształtujące w praktyce
87. Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
88. Uczeń niepełnosprawny w szkole/placówce nowość
93. Jak nie pobłądzić na tej ścieżce? – zindywidualizowana ścieżka kształcenia w praktyce nowość
95. Wspomaganie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w pracy zdalnej
96. „Bez motorka do mówienia” – o dziecku z afazją motoryczną w przedszkolu i w szkole
97. Rozwojowa niepłynność mowy a jąkanie wczesnodziecięce nowość
98. Słyszy, ale nie wszystko – dziecko/uczeń z niedosłuchem w przedszkolu/szkole nowość
99. WOPFU – kiedy, po co i komu? nowość
100. Diagnoza funkcjonalna dziecka z autyzmem – Profil Psychoedukacyjny PEP-R
103. Zespół Aspergera, zaburzenia ze spektrum autyzmu i fobia szkolna nowość
105. Trening umiejętności społecznych dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
109. Efektywna praca nauczyciela wspomagającego z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
110. Zadania i rola nauczycieli/wychowawców w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji
111. Obsługa narzędzi i platform online do prowadzenia szkoleń/zajęć zdalnych
113. Nowe metody kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
114. „Iść z duchem czasu” – portfolio cyfrowego nauczyciela nowość
115. Rozwijanie kreatywnego i komputacyjnego myślenia – podstawy programowania w Baltie
116. Motywowanie uczniów z wykorzystaniem narzędzi TIK – Nearpod, Jamboard, Storyjumper nowość
119. Jak roztropnie korzystać z narzędzi cyfrowych – metody aktywizujące nie tylko w czasie nauki zdalnej nowość
120. Roztropne korzystanie z zasobów Internetu
121. Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w kształceniu zdalnym
122. Microsoft Teams w praktyce – organizacja procesów edukacyjnych
123. Tworzenie quizów, testów, ankiet i mierników za pomocą programów internetowych
124. Narzędzia w Microsoft Office 365 – praca zdalna
125. Canva i Pixton – aplikacje dla każdego nauczyciela nowość
126. Tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych w aplikacji Genially nowość
127. Pokój zagadek – jak przygotować i wykorzystać w procesie edukacyjnym? nowość
128. Nauczanie programowania w edukacji wczesnoszkolnej
129. Elementy kodowania i programowania w edukacji przedszkolnej nowość
130. Wykorzystywanie wirtualnych tablic internetowych-multimedialnych w procesie edukacyjnym nowość
Wychowawcze umiejętności nauczyciela
131. O potrzebie wychowania do wartości
132. Kształtowanie pozytywnych postaw i wychowanie ku wartościom jako wyzwanie współczesnej szkoły nowość
134. „Uczeń świadomym konsumentem” – jak kształtować postawy prośrodowiskowe uczniów? nowość
135. Jak zrozumieć nastolatka – wymagania szkolne a problemy wieku dojrzewania nowość
136. Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć? nowość
137. Poczucie własnej wartości – jak je wspierać i rozwijać w codziennej pracy wychowawczej z uczniami? nowość
138. Stres w trudnych czasach. Jak chronić, motywować i wspierać? nowość
139. Zagubieni w szkole. Alternatywne spojrzenie na trudności wychowawcze nowość
140. Procedury postępowania z uczniem trudnym – szkolenie dla nauczycieli i wychowawców nowość
141. Niesforne przedszkolaki czyli o trudnych zachowaniach małych dzieci nowość
142. Infoholizm, cyberprzemoc i inne zagrożenia internetowe nowość
143. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w sieci Internet nowość
145. Trening skutecznego wychowania
147. Realizacja zajęć „Wychowanie do życia w rodzinie” jako forma wsparcia rodziny w wychowaniu dzieci nowość
149. Realizacja zadań programu wychowawczo-profilaktycznego jako forma wsparcia rodziny w wychowaniu dzieci nowość
150. Jak uczyć solidarności społecznej – pomysły nie tylko na lekcje
151. Trudna klasa – jak ją opanować, wychowywać i nauczać?
152. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych
154. Depresja i zachowania suicydalne uczniów
155. Diagnoza typów uczniów czyli jak radzić sobie ze zbiorem indywidualności w klasie lub grupie wychowawczej nowość
156. Gry towarzyskie i edukacyjne do wykorzystania na godzinie wychowawczej nowość
157. Jak dostrzegać problemy ucznia w domu i w środowisku? nowość
158. Postawy rodziców i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka w rodzinie i w szkole nowość
159. Skuteczna komunikacja z rodzicami – 12 wskazówek do pracy z trudnymi rodzicami nowość
Umiejętności psychologiczne i interpersonalne
161. Szczęśliwy nauczyciel – jak osiągnąć dobrostan? nowość
162. Kompetencje emocjonalne w pracy nauczyciela/wychowawcy
163. Powróć do siebie – wprowadzenie do praktyki uważności nowość
164. Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji
165. Pokoleniowa różnorodność czyli uczniowie, nauczyciele i rodzice razem nowość
166. Empatia u uczniów i nauczycieli – jak ją kształtować i rozwijać? nowość
167. „Można się palić, ale nie warto się wypalić” – wypalenie zawodowe w pracy dobrego nauczyciela nowość
Zdrowie uczniów i profilaktyka
169. Dziecko/uczeń przewlekle chory – padaczka, cukrzyca i astma nowość
170. Zdrowy kręgosłup nowość
171. Jak kształtować postawy prozdrowotne uczniów? nowość
172. Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości nowość
173. Zasady żywienia – jak zapobiegać chorobom dzieci i młodzieży za pomocą właściwie dobranej diety? nowość
174. Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna jako lek i ważne działanie profilaktyczne nowość
Nowe kursy (dodane do oferty w ciągu roku szkolnego)
176. Jak utrzymać dyscyplinę w świetlicy szkolnej – z poradnika praktyka nowość
177. Kurs freblowski nowość
178. Kurs freblowski (on-line) nowość
179. Edukacja matematyczna z darami Froebla nowość
180. Edukacja matematyczna z darami Froebla (on-line) nowość
181. Praca z uczniem obcokrajowcem nowość
182. Rozmowy w cieniu wojny nowość