WODN KURSOR

LUBLIN • ZAMOŚĆ • BIAŁA PODLASKA

Nowa oferta szkoleniowa na rok 2018/2019!

Tematy szkoleń rad pedagogicznych

Oferta edukacyjna na rok szkolny 2018/2019.

Organizacja pracy szkoły

  • Statuty szkół/placówek i inne akty prawa wewnątrzszkolnego.
  • Statut szkoły. Co i jak znowelizować? Co i jak uszczegółowić?
  • Protokołowanie zebrań rady pedagogicznej w wersji tradycyjnej i elektronicznej.
  • Zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej w świetle aktualnych przepisów prawa oświatowego.
  • RODO w szkole.
  • Grunt to bezpieczeństwo - planowanie działań oraz współpracy organów szkoły w zakresie podniesienia poziomu bezpieczeństwa w szkole.
  • Innowacje w edukacji.
  • Ewaluacja wewnętrzna w szkole.
  • Jak przeprowadzić ewaluację wewnętrzną?
  • Fotoocena w ewaluacji wewnętrznej.
  • Planowanie działań w oparciu o wyniki ewaluacji wewnętrznej.
  • Ewaluacja pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela elementem podnoszenia jakości własnej pracy i pracy szkoły.
  • Monitorowanie realizacji podstawy programowej.
  • Prawo oświatowe w codziennej pracy nauczyciela.

Dydaktyczne umiejętności nauczyciela

  • Kształcenie kompetencji kluczowych określonych w podstawie programowej.
  • Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych.
  • Planowanie i realizacja lekcji z uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych.
  • Egzamin ósmoklasisty – struktura, przygotowanie uczniów, sposób przeprowadzania.
  • Metody problemowe w rozwijaniu umiejętności uczenia się uczniów.
  • Techniki uczenia się uczniów.
  • Jak motywować uczniów do nauki?
  • Metody i techniki motywujące do uczenia się.
  • Nauka łatwa i przyjemna – jak pomóc dzieciom osiągnąć sukces?
  • Jak zorganizować lekcję odwróconą?
  • „Niech każdy kogoś uczy” – o tutoringu nauczycielskim i rówieśniczym.
  • Twórcze myślenie jako umiejętność wspomagająca proces uczenia się i rozwiązywania problemów.
  • Trening kreatywności.
  • Metoda projektów w pracy z uczniami.
  • Aktywizowanie uczniów na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
  • Metoda „Dialogu Motywującego” w pracy z niezmotywowanym uczniem.
  • Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się.
  • Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się?
  • Jak rozwijać potencjał ucznia wykorzystując kompetencje coachingowe nauczyciela?
  • Metoda Dobrego Startu – założenia, oddziaływania, warianty i przebieg zajęć.
  • Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania.
  • Matematyka na poważnie i na wesoło – metody, ćwiczenia i zabawy wprowadzające dzieci w wieku przedszkolnym w świat matematyki.
  • Zabawy, które pomagają dzieciom w różnych czynnościach – czyli jak urozmaicić zajęcia z najmłodszymi uczniami.
  • Stymulowanie rozwoju dzieci poprzez gry i zabawy plastyczne, rytmiczne i słowne.
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci.
  • Nauka przez ruch – metoda alternatywna w nowoczesnym nauczaniu.
  • Zajęcia twórcze w pracy z dziećmi.
  • Tańce integracyjne w pracy z grupą.
  • Techniki i metody relaksacyjne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym – warsztaty.
  • Wychowawca klasy koordynatorem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Wykorzystanie tablicy interaktywnej w nauczaniu przedmiotowym.
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych w nauczaniu przedmiotowym.
  • Nowe metody kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
  • Planowanie realizacji treści nauczania w oparciu o nową podstawę programową kształcenia ogólnego.
  • Metody i techniki wspomagające proces uczenia się.
  • Planowanie i dokumentowanie udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
  • Uczeń z trudnościami w uczeniu się.
  • Wspomaganie ucznia (wybitnie) uzdolnionego w środowisku szkolnym.

Ocenianie osiągnięć uczniów

  • Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się.
  • Ocenianie kształtujące w praktyce.
  • Planowanie lekcji z zastosowaniem elementów oceniania kształtującego.
  • OK zeszyt pomaga się uczyć.
  • Sposoby ewaluacji pracy uczniów na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w myśl nowej podstawy programowej.
  • Projektowanie narzędzi do monitorowania efektów pracy nauczyciela.

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

  • Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  • Zaburzenia uczenia się – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia w praktyce szkolnej.
  • Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z ryzykiem dysleksji.
  • Zobaczyć dysleksję – jak czyta dziecko z dysleksją?
  • Edukacja włączająca – uczeń przewlekle chory w szkole ogólnodostępnej.
  • Diagnoza funkcjonowania ucznia z autyzmem i Zespołem Aspergera na różnych etapach kształcenia jako podstawa do konstruowania IPET-u.
  • Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole – specyfika funkcjonowania, metody pracy.
  • Uczeń z Zespołem Aspergera, wysokofunkcjonujący uczeń z autyzmem (HFA) w klasie i społeczności szkolnej.
  • Diagnoza funkcjonalna podstawą oddziaływań terapeutycznych wobec dzieci z autyzmem.
  • Trening umiejętności społecznych dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera.
  • Komunikacja alternatywna w pracy z dzieckiem z autyzmem.
  • Model TEACCH w terapii i edukacji osób z autyzmem.
  • Metody i techniki relaksacji wykorzystywane w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Strategie postępowania wobec trudnych zachowań osób ze spektrum autyzmu.
  • Metoda Integracji Sensorycznej w terapii dzieci z zaburzonym rozwojem.
  • Niegrzeczne? Niezgrabne? Czy z zaburzeniami integracji sensorycznej? – nadwrażliwe sensorycznie dziecko w przedszkolu i szkole.

Wychowawcze umiejętności nauczyciela

  • Jak integrować klasę?
  • Trudna klasa – jak ją opanować, wychowywać i nauczać?
  • Pokolenie Y, pokolenie Google wyzwaniem dla nauczyciela.
  • Zagrożenia i problemy współczesnej młodzieży.
  • Zagrożenia w cyberprzestrzeni – przeciwdziałanie i profilaktyka.
  • Prawne i wychowawcze aspekty cyberprzemocy.
  • Uzależnienia niechemiczne – młodzież jako grupa ryzyka.
  • Potrzeby rozwojowe, kryzysy okresu dojrzewania i czynniki chroniące w wychowaniu.
  • Stres dobry i zły – jak uczyć uczniów konstruktywnych metod radzenia sobie ze stresem?
  • Trudności szkolne jako źródło problemów wychowawczych – edukacyjne wsparcie dla dzieci o zachowaniach trudnych.
  • Procedury postępowania w przypadku przemocy i agresji wśród uczniów.
  • Programy profilaktyczne w zakresie przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole.
  • Projektowanie pracy wychowawczej z uczniami o zachowaniach trudnych wychowawczo i destrukcyjnych.
  • Nauczyciel i rodzic w koalicji – budowanie dobrej komunikacji z rodzicami uczniów.
  • Jak prowadzić rozmowy z rodzicami, aby obie strony były zadowolone?
  • Uczeń-rodzic-nauczyciel – dobra współpraca drogą do sukcesu.
  • Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go rozumieć i jak z nim współpracować?
  • Szkoła dobrze wychowana – jak to osiągnąć?
  • Ciekawa i twórcza lekcja wychowawcza.
  • Interwencja profilaktyczna w szkole – system oddziaływań wobec uczniów eksperymentujących z alkoholem, papierosami i narkotykami.
  • Labilność emocjonalna dzieci i młodzieży.
  • Metoda „Dialogu Motywującego” w wychowaniu i resocjalizacji młodzieży.
  • Aspekty prawne rozwiązywania trudnych sytuacji w szkole/placówce.

Umiejętności psychologiczne i interpersonalne

  • Skuteczny nauczyciel – jak to zrobić?
  • Superwizja jako forma rozwoju osobistego.
  • Znaczenie komunikacji interpersonalnej w pracy nauczyciela.
  • Rola współpracy nauczycieli w podnoszeniu efektywności nauczania.
  • „Kalejdoskop temperamentów” – jak współpracować z kimś, kogo trudno zrozumieć i jak zrozumieć kogoś, z kim trudno współpracować?
  • Budowanie pozytywnych relacji nauczyciela z uczniami.
  • Budowanie autorytetu nauczyciela.
  • Co mówi nasze ciało? Body language.
  • Wzrok – dlaczego każdy człowiek widzi inaczej?
  • Efektywna komunikacja z klasą/grupą.
  • Emisja głosu.
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna.

Realizujemy także szkolenia dla rad pedagogicznych o tematyce określonej przez szkołę/placówkę.

Zamówienie szkolenia rady pedagogicznej przyjmujemy na podstawie wypełnionej karty zamówienia szkolenia, przesłanej faksem lub pocztą.