Temat szkolenia
Strona główna > Szkolenia > Szkolenia dla instytucji i administracji publicznej > Zaległości spadkowe, czyli problemy każdej gminy,…
09.05.2024 (czw.), 09:00
online
6
350 zł
81 442 08 09
Zaległości podatkowe w podatkach, opłatach i niepodatkowych należnościach budżetowych, które pozostały po osobach zmarłych / podatnikach, a w ujęciu cywilnym spadkodawcy – to problem każdej jednostki samorządu terytorialnego. Wiele tych zaległości obciąża konta podatników, przez wiele lat, a niekiedy dochodzi do ich przedawnienia. Spadkobiercy nie podejmują najczęściej inicjatywy w zakresie uregulowania spraw spadkowych. Taka pasywna postawa jest podyktowana tych, że albo są złe stosunku pomiędzy spadkobiercami, albo spadek to długi spadkowe albo postępowanie spadkowe jest zbyt kosztowne. Brak dział spadkobierców to sytuacja która tworzy konieczność wniosku o nabycie spadku przez gminę, jako właściwą ze względu na miejsce śmierci spadkodawcy. Najpierw uporządkowane muszą być sprawy spadkowe, a dopiero później postępowanie podatkowe orzekające odpowiedzialność spadkobierców.
W trakcie szkolenia udzielone zostaną odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:
1) Kto powinien w urzędzie gminy / urzędzie miasta zajmować sprawami „rozpracowywania” zaległości spadkowych;
2) Jaki jest wpływ śmierci osoby fizycznej na toczące się postępowania: administracyjne, podatkowe i egzekucyjne;
3) Czy gmina jest obowiązania do składania wniosku o nabycie spadku;
4) Czy spadkobiercy odpowiadają tylko za zaległości podatkowe, a co z opłatami i niepodatkowymi należnościami budżetowymi o charakterze publicznoprawnym;
5) Jak ustalić spadkobierców?
Pracownicy urzędów jednostek samorządu terytorialnego, którym zostały powierzone obowiązki likwidacji zaległości oraz orzekania o odpowiedzialności za zaległości podatkowe.
prawnik, licencjonowany audytor wewnętrzny (lic MF. Nr 134/2004), audytor wewnętrzny wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych (wpis nr 782); członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Poland; b. Naczelnik Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu, b. starszy inspektor kontroli gospodarki finansowej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie, b. członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, długoletni pracownik służb finansowych Państwa i samorządu terytorialnego. Autor książki wydanej w 2020 roku przez ODDK Gdańsk pt. „Postępowanie egzekucyjne w administracji. Wzory pism dla wierzycieli należności pieniężnych.” cyklu artykułów w miesięczniku Finanse Publiczne wyd. PRESSCOM poświęconych nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym, oraz wydanej w listopadzie 2020 roku książki Postępowanie egzekucyjne w administracji po zmianach (wyd. Presscom Wrocław).
Po szkoleniu dla uczestników zostanie wydane zaświadczenie na podstawie § 22 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652)
Lublin
ul. Narutowicza 62, 20-013
tel. 81 442 06 77, 81 441 33 32
Nr konta: 47 1140 1094 0000 3068 2000 1001
studium.lublin@kursor.edu.pl
Zamość
ul. Partyzantów 9, 22-400
Biała Podlaska
ul. Narutowicza 66, 21-500
© 2003–2024 Ośrodek Szkoleniowy KURSOR • Polityka cookies • Regulamin serwisu internetowego • Polityka prywatności • Poczta dla pracowników