Temat szkolenia
Strona główna > Szkolenia > Szkolenia dla instytucji i administracji publicznej > DECYZJE I E-DORĘCZENIA nowy termin wdrożenia…
01.12.2023 (pt.), 09:00
online
6
380 zł
81 442 08 09
Jednak nie od 10 grudnia 2023 r. urzędy i inne podmioty publiczne będą miały obowiązek korzystania z e-Doręczeń zgodnie z Komunikatem Ministra Cyfryzacji z dnia 29 maja 2023 roku. Po konsultacjach z podmiotami zobowiązanymi i na ich prośbę zdecydowano o przesunięciu terminu wejścia w życie obowiązku korzystania z doręczeń elektronicznych na 30 grudnia 2023 r. Dodatkowo Ministerstwo Cyfryzacji wystąpi z inicjatywą legislacyjną, która pozwoli przesunąć maksymalną datę wdrożenia na 1.01.2025 roku. Od tego dnia będą musiały mieć adres do e-Doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych (BAE) oraz będą musiały doręczać pisma na adres do e-Doręczeń podmiotom, które z niego korzystają. E-Doręczenia są równoważne prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Wyroki Trybunału Konstytucyjnego oraz wyroki sądów i przepisy ustawy o finansach publicznych wyraźnie dziś wskazują, że należności pobierane przez jednostki organizacyjne gmin, powiatów, województw stanowią w części należności publicznoprawne niepodatkowe, do których stosuje się postępowanie egzekucyjne w administracji i przepisy działu III ustawy Ordynacja podatkowa. Wyroki TK i sądów potwierdzają również fakt, że prawidłową formą ustalania wysokości opłat jest decyzja administracyjna. Zgodnie z przepisami art. 61 ustawy o finansach publicznych organem pierwszej instancji w stosunku do należności budżetów jednostek samorządu terytorialnego jest wójt, burmistrz, prezydent, starosta, marszałek, czyli kierownik urzędu.
Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie zasad budżetowych wynikających z przepisów ustawy o finansach publicznych, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy kodeks postępowania administracyjnego i ustawy o doręczeniach elektronicznych w zakresie budowy nowego systemu i stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych.
Szkolenie adresujemy do pracowników gmin, powiatów, województw i samorządowych jednostek i zakładów budżetowych.
Doświadczony wykładowca z 20 letnią praktyką, specjalista od trudnych tematów, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. Autor setek publikacji i materiałów szkoleniowych, autor podręcznika „Podstawy rachunkowości budżetowej”. Współautor raportu Banku Światowego „Porównanie polskich przepisów rachunkowości sektora publicznego z międzynarodowymi standardami rachunkowości sektora publicznego (MSRSP)”. Autor projektu stanowiska dla Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie.
Po szkoleniu dla uczestników zostanie wydane zaświadczenie na podstawie § 22 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652)
Lublin
ul. Narutowicza 62, 20-013
tel. 81 442 06 77, 81 441 33 32
Nr konta: 47 1140 1094 0000 3068 2000 1001
studium.lublin@kursor.edu.pl
Zamość
ul. Partyzantów 9, 22-400
Biała Podlaska
ul. Narutowicza 66, 21-500
© 2003–2024 Ośrodek Szkoleniowy KURSOR • Polityka cookies • Regulamin serwisu internetowego • Polityka prywatności • Poczta dla pracowników