logo

Ośrodek Szkoleniowy KURSOR

Wybrane kursy doskonalące i szkolenia rad pedagogicznych wpisujące się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021 oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty

Kursy doskonalące

  1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów
  2. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych
  3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
  4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
  6. Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu osób lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
  7. Uwzględnienie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia
  8. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych

Szkolenia rad pedagogicznych

  1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
    • Monitorowanie realizacji nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych/ponadpodstawowych (nr 10)
    • Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej/ponadpodstawowej (nr 21)
    • Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego w szkole ponadpodstawowej (nr 23)
    • Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę? (nr 25)
    • Kreatywność. Jak wyzwalać kreatywność i myślenie innowacyjne? (nr 40)
    • Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów (nr 41)
    • Rozwijanie kreatywności uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego (nr 42)
  2. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych
    • Organizacja kształcenia dorosłych w formach pozaszkolnych (nr 9)
    • Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych (nr 22)
  3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
    • Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się (nr 34)
    • Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się? (nr 35)
    • Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych (nr 45)
    • Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej (nr 52)
    • Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce (nr 59)
    • Zadania i rola nauczycieli/wychowawców w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nr 61)
  4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
    • Zdalna szkoła, zdalne lekcje – jak efektywnie organizować proces kształcenia zdalnego? (nr 2)
    • Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego (nr 63)
    • Obsługa narzędzi i platform online do prowadzenia zajęć zdalnych (nr 64)
    • Jak skutecznie prowadzić zajęcia online? - wykorzystanie platformy Google Classroom i Hangouts Meet w komunikacji z uczniami i nauczycielami (nr 65)
    • Dysk Google w pracy zdalnej nauczyciela (nr 66)
    • Tworzenie i prowadzenie kursów zdalnych na platformie Moodle (nr 67)
    • Nowe metody kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych (nr 68)
    • Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w nauczaniu zdalnym (nr 70)
    • Microsoft Teams w praktyce - organizacja procesów edukacyjnych (nr 71)
    • Bezpłatny Office 365 dla szkoły - w rękach nauczyciela (nr 72)
    • Narzędzia Microsoft Office 365 - praca zdalna (nr 73)
  5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
    • Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych (nr 11)
    • O potrzebie wychowania do wartości (nr 76)
    • Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych w procesie nauczania i wychowania (nr 77)
    • Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych szkoły tradycyjnie i na odległość (nr 78)
    • Skuteczne metody wychowawcze (nr 79)
    • Jak uczyć solidarności społecznej – pomysły nie tylko na lekcje (nr 80)
    • Projektowanie pracy wychowawczej z uczniami o zachowaniach trudnych wychowawczo i destrukcyjnych (nr 86)
    • Praca wychowawcza z dziećmi przeżywającymi trudności wieku dorastania (problem z samooceną i poczuciem własnej wartości, depresja młodzieńcza, używki) (nr 94)
  6. Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu osób lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
    • Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej, czyli indywidualizacja kształcenia i dostosowanie wymagań edukacyjnych w realiach szkolnych (nr 53)
    • Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle obowiązujących przepisów prawa (nr 58)
  7. Uwzględnienie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia
    • Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się (nr 34)
    • Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej (nr 52)
    • Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce (nr 59)
  8. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
    • Kształcenie kompetencji kluczowych określonych w podstawie programowej (nr 18)
    • Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych (nr 19)
    • Planowanie i realizacja lekcji z uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych (nr 20)
    • Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się? (nr 27)
    • Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się (nr 35)
    • Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów (nr 41)
    • Kreatywność. Jak wyzwalać kreatywność i myślenie innowacyjne? (nr 40)
    • Rozwijanie kreatywności uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego (nr 42)
    • Kompetencje emocjonalne w praktyce dydaktyczno-wychowawczej (nr 43)
    • Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę? (nr 25)
    • Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych (nr 11)
    • Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego (nr 63)
    • Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji (nr 106)