Wybrane kursy doskonalące i szkolenia rad pedagogicznych wpisujące się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021 oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty
Kursy doskonalące
- Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów
- Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
- Monitorowanie realizacji nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych
- Ciekawi, zdolni, kreatywni – jak pracować z uczniem zdolnym na przedmiotach przyrodniczych
- Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
- Heksy edukacyjne – pomysł na innowację metodyczną
- Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów
- Kreatywność. Jak wyzwalać kreatywność i myślenie innowacyjne?
- Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów
- Rozwijanie kreatywności uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego
- Jak rozwijać samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów na przedmiotach przyrodniczych w szkole ponadpodstawowej
- Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych
- Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
- Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
- Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się?
- Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych
- Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się
- Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
- Indywidualnie oraz z grupą – indywidualne nauczanie dzieci i uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi „krok po kroku”
- Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, możliwości działań terapeutycznych
- Metody terapii specyficznych trudności w nauce uczniów klas I–III i klas IV–VIII
- Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce oświatowej
- Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Dokumentowanie oraz ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom/uczniom w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej
- Zadania i rola nauczycieli/wychowawców w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
- Zdalna szkoła, zdalne lekcje – jak efektywnie organizować proces kształcenia zdalnego?
- Wykorzystanie doświadczeń zdalnego nauczania w edukacji
- Strategie skutecznej nauki w epoce cyfrowej
- Wykorzystanie w edukacji czytelniczej narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość
- Obsługa narzędzi i platform online do prowadzenia szkoleń/zajęć zdalnych
- Jak skutecznie prowadzić zajęcia online? – wykorzystanie platformy Google Classroom i Hangouts Meet w komunikacji z uczniami i nauczycielami
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego
- Nowe metody kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
- Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w kształceniu zdalnym
- Tworzenie i prowadzenie kursów zdalnych na platformie Moodle
- Narzędzia w Microsoft Office 365 – praca zdalna
- Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
- Wspieranie potencjału rozwojowego uczniów – sprawdzone pomysły na aktywny udział w życiu szkoły i środowiska
- O potrzebie wychowania do wartości
- Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych szkoły tradycyjnie i na odległość
- Skuteczne metody wychowawcze
- Trening skutecznego wychowania
- Jak uczyć solidarności społecznej – pomysły nie tylko na lekcje
- Trening umiejętności społecznych
- Ciekawa lekcja wychowawcza – pomysły do wykorzystania
- Edukacja medialna na godzinie wychowawczej
- Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu osób lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
- Uwzględnienie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia
- Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych
- Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
- Indywidualnie oraz z grupą – indywidualne nauczanie dzieci i uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi „krok po kroku”
- Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce oświatowej
- Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Innowacyjne podejście w zakresie rozwijania kompetencji językowych uczniów klas V-VIII szkoły podstawowej
- Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych
- Planowanie i realizacja lekcji z uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych
- Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
- Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów
- Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się
- Kreatywność. Jak wyzwalać kreatywność i myślenie innowacyjne?
- Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów
- Rozwijanie kreatywności uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego
- Jak rozwijać samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów na przedmiotach przyrodniczych w szkole ponadpodstawowej
- Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
- O potrzebie wychowania do wartości
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego
- Wspieranie potencjału rozwojowego uczniów – sprawdzone pomysły na aktywny udział w życiu szkoły i środowiska
- Trening umiejętności społecznych
- Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowaniu relacji
- Kompetencje emocjonalne w pracy nauczyciela/wychowawcy
Szkolenia rad pedagogicznych
- Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
- Monitorowanie realizacji nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych/ponadpodstawowych (nr 10)
- Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej/ponadpodstawowej (nr 21)
- Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego w szkole ponadpodstawowej (nr 23)
- Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę? (nr 25)
- Kreatywność. Jak wyzwalać kreatywność i myślenie innowacyjne? (nr 40)
- Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów (nr 41)
- Rozwijanie kreatywności uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego (nr 42)
- Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych
- Organizacja kształcenia dorosłych w formach pozaszkolnych (nr 9)
- Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych (nr 22)
- Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
- Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się (nr 34)
- Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się? (nr 35)
- Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych (nr 45)
- Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej (nr 52)
- Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce (nr 59)
- Zadania i rola nauczycieli/wychowawców w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nr 61)
- Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
- Zdalna szkoła, zdalne lekcje – jak efektywnie organizować proces kształcenia zdalnego? (nr 2)
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego (nr 63)
- Obsługa narzędzi i platform online do prowadzenia zajęć zdalnych (nr 64)
- Jak skutecznie prowadzić zajęcia online? - wykorzystanie platformy Google Classroom i Hangouts Meet w komunikacji z uczniami i nauczycielami (nr 65)
- Dysk Google w pracy zdalnej nauczyciela (nr 66)
- Tworzenie i prowadzenie kursów zdalnych na platformie Moodle (nr 67)
- Nowe metody kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych (nr 68)
- Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w nauczaniu zdalnym (nr 70)
- Microsoft Teams w praktyce - organizacja procesów edukacyjnych (nr 71)
- Bezpłatny Office 365 dla szkoły - w rękach nauczyciela (nr 72)
- Narzędzia Microsoft Office 365 - praca zdalna (nr 73)
- Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych (nr 11)
- O potrzebie wychowania do wartości (nr 76)
- Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych w procesie nauczania i wychowania (nr 77)
- Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych szkoły tradycyjnie i na odległość (nr 78)
- Skuteczne metody wychowawcze (nr 79)
- Jak uczyć solidarności społecznej – pomysły nie tylko na lekcje (nr 80)
- Projektowanie pracy wychowawczej z uczniami o zachowaniach trudnych wychowawczo i destrukcyjnych (nr 86)
- Praca wychowawcza z dziećmi przeżywającymi trudności wieku dorastania (problem z samooceną i poczuciem własnej wartości, depresja młodzieńcza, używki) (nr 94)
- Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu osób lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
- Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej, czyli indywidualizacja kształcenia i dostosowanie wymagań edukacyjnych w realiach szkolnych (nr 53)
- Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle obowiązujących przepisów prawa (nr 58)
- Uwzględnienie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia
- Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się (nr 34)
- Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej (nr 52)
- Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce (nr 59)
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Kształcenie kompetencji kluczowych określonych w podstawie programowej (nr 18)
- Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych (nr 19)
- Planowanie i realizacja lekcji z uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych (nr 20)
- Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się? (nr 27)
- Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się (nr 35)
- Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów (nr 41)
- Kreatywność. Jak wyzwalać kreatywność i myślenie innowacyjne? (nr 40)
- Rozwijanie kreatywności uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego (nr 42)
- Kompetencje emocjonalne w praktyce dydaktyczno-wychowawczej (nr 43)
- Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę? (nr 25)
- Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych (nr 11)
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego (nr 63)
- Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji (nr 106)