Temat szkolenia

Autentycznie i z klasą w kontaktach zawodowych w oparciu o savoir-vivre

Informacje

Start

19.02.2024 (pon.), 09:00

Lokalizacja

online

Liczba godzin

6

Cena

450 zł

Kontakt

81 442 08 09

Cel i korzyści ze szkolenia

Dynamiczne szkolenie z zakresu etykiety biznesowej oraz zasad savoir-vivre, przeprowadzony z dużą dawką energii i humoru. Uczestnicy mają możliwość weryfikacji swojej wiedzy i zachowania i zestawienia tego, co powszechne z tym, co zgodne z obowiązującymi normami etykiety i savoir-vivre.
Ludzie różnie rozumieją grzeczność, a zasady savoir-vivre są takie same dla wszystkich. Kultura w obecnych czasach, to coś co nas wyróżnia i daje nam przewagę na tym wysoce konkurencyjnym rynku zawodowym.

Adresaci szkolenia

Pracownicy urzędów administracji publicznej samorządowej i rządowej wszystkich szczebli i instancji. Kandydaci na wójtów, prezydentów, burmistrzów, radnych w najbliższych wyborach samorządowych.

Program szkolenia

Moduł I
KOMUNIKACJA ZA POMOCĄ NARZĘDZI, JAKIE DAJE TECHNOLOGIA: E-MAIL, TEEFONY, KOMUNIKATORY, VIDEOSPOTKANIA
1. TELEFON W KONTAKTACH BIZNESOWYCH. Gdy odbierasz telefon na linii jest wizerunek Twojej firmy. Czego unikać podczas rozmowy przez telefon? Telefon na stole podczas spotkania. Zajmę dosłownie dwie minutki, czyli na co uważać? Wiadomość nie do mnie – jak reagować na pomyłki? Tryb głośnomówiący. Toczymy z kimś rozmowę, a w słuchawce słyszymy sygnał połączenia przychodzącego. Zerwane połączenie. Zarządzanie ciszą podczas rozmowy. Kto się pierwszy rozłącza? Do widzenia,do usłyszenia – jak kończyć rozmowę telefoniczną?
2. KOMUNIKATORY W BIZNESIE. Smsy i WhatsApp w biznesie – kiedy przejść na taką formę komunikacji? Ortografia, przecinki,małe i wielkie litery emotikony, długość smsów, odpisywanie na smsy.
3. KOMUNIKACJA E-MAILOWA. Skrzynka mailowa, tytuł, ilość maili w jednym wątku. Cel. DO, DW, UDW w zgodzie z etykietą. Nagłówek. Drodzy, Mili, Szanowni – czyli jaki nagłówek w e-mailach, gdy adresat jest zbiorowy? Zakończenie, stopka i rodzaj
podpisu zgodnie ze standardami. Zdrabnianie imion i skracanie dystansu. Gdzie przecinki? Treść, od ogółu do szczegółu. To nie należy do moich obowiązków, czyli jaka odpowiedź i ile mamy na nią czasu. Rezygnujemy z długości i z urzędowego tonu. Błędy i przejęzyczenia, jak ich unikać i co zrobić, gdy pojawi się wpadka.
4. VIDEOSPOTKANIA. Wysyłamy zaproszenie, o czym warto pamiętać, aby było z klasą? Punktualność. Wyłączona i włączona kamera – na co zwrócić uwagę? Początek spotkania: small talk i przedstawianie. Aktywność na spotkaniu, dress code.
MODUŁ II
SPOTKANIA BIZNESOWE BEZPOŚREDNIE
1. TRUDNY ROZMÓWCA W KONTAKCIE BEZPOŚREDNIM I PRZEZ TELEFON. Jak z klasą radzić sobie z trudnym rozmówcą przez telefon i w rozmowie face to face? Jak wyjść z twarzą z wypowiedzianych niepotrzebnie słów? Co zamiast przepraszam? Rozmówca nie ma racji – jak przekonać kogoś do swojej? Co warto wyrzucić z naszego biznesowego słownika, bo obniża nasz profesjonalizm i działa ludziom na nerwy?
2. SPOTKANIE Z KLIENTEM. Jakie elementy wpływają na zbudowanie dobrych relacji? Notujesz w telefonie lub komputerze podczas spotkania? W biurze, u klienta, na konferencji – punktualność, spóźnienie, small talk, wizytówki. Spotykamy klienta wsklepie, na imprezie, jak się zachować? Żarty, komplementy, przeklinanie, palenie papierosów w sytuacjach biznesowych. Błędy wizerunkowe.
3. ZASADY PIERSZEŃSTWA. Najczęstsze błędy przy przedstawianiu. Jak przedstawić sobie osoby w sytuacji zawodowej? Skracanie dystansu, kiedy umiarkowany dystans może się przydać? Czy można odmówić przejścia na Ty? Najczęstsze błędy popełniane przy powitaniu i przedstawianiu. Zasady pierwszeństwa w sytuacjach codziennych np.: przepuszczanie w drzwiach, schody, winda, spotkanie w restauracji. Życzliwie i z szacunkiem w pracy, czyli zasady w open space.
4. ETYKIETA STOŁU. Preferencje jedzeniowe gości. Od czego zaczynamy? Sztućce. Kelner. Smacznego. Płacenie rachunku I napiwek. Alkohol podczas spotkań biznesowych. Czego unikać przy stole? Przemówienie, gratulacje, życzenia – co jest ważne w wystąpieniach przed publicznością, na co warto zwrócić uwagę

Osoba prowadząca kurs

Ewa Brok – trener, szkoleniowiec z zakresu savoir-vivre, etykiety biznesowej, profesjonalnego wizerunku oraz autoprezentacji. Od 17 lat łączy pasję do budowania relacji, z pracą warsztatową oraz dydaktyczną. Współpracuje między innymi PKO BP, PZU, PKP, LuxMed, w stosowaniu zasad kultury i obycia, budowaniu profesjonalnego wizerunku, skutecznej komunikacji oraz zwiększaniu sprzedaży w oparciu o zasady savoir–vivre. Bo kultura to coś co daje nam przewagę i wyróżnia nas na tym wysoce nasyconym rynku biznesowym. Jest autorką interaktywnej książki „Kulturalnie w Social Media” – w której etykieta świata realnego poddana jest weryfikacji przez świat wirtualny. Jako wykładowca akademicki, dzieli się swoją wiedzą na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, Uniwersytecie Szczecińskim oraz Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Publikuję artykuły na łamach czasopism branżowych oraz uczestniczy, jako prelegent w konferencjach biznesowych. Jest certyfikowanym trenerem i mówcą Brian Tracy International, absolwentką Europejskiej Akademii Dyplomacji oraz laureatką między innymi konkursu Polish Businesswomen Awards w kategorii Lider wśród trenerów etykiety biznesowej oraz laureatką pierwszego miejsca konkursu LINKEDIN TOP Influencer 2021. Savoir–vivre nie jest reliktem przeszłości, a odpornym na działanie czasu narzędziem, funkcjonującym również w biznesie. Narzędziem, które wzmacnia pewność siebie, daje poczucie bezpieczeństwa w kontaktach z ludźmi, wnosi dożycia odpowiedzialność, szacunek i kulturę. I nie chodzi o ograniczające zasady, a naszą autentyczność wyrażaną z klasą.

Po szkoleniu dla uczestników zostanie wydane zaświadczenie na podstawie § 22 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652)

Zapisz się tutaj

Wybierz termin

Ilość zaplanowanych terminów: 0

Dane uczestnika
Dane do zaświadczenia (PESEL i miejsce urodzenia są niezbędne do wystawienia zaświadczenia wg wzoru MEN.)
Dane do faktury
Skip to content