98
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – specyfika funkcjonowania, metody pracy
Adresaci
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- pedagodzy specjalni
- pedagodzy i psycholodzy szkolni
- terapeuci
Zakres treści
- Funkcjonowanie uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Specyfika potrzeb społecznych, emocjonalnych i edukacyjnych.
- Przygotowanie szkoły na przyjęcie ucznia z autyzmem.
- Zachowania trudne u uczniów z autyzmem – jak sobie z nimi radzić, jak je ograniczać?
- Diagnoza specyficznych potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych (diagnoza funkcjonalna).
- Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) – zasady tworzenia, metody, techniki i formy pracy z uczniem z autyzmem, przykłady oddziaływań rewalidacyjnych.
- Zajęcia rewalidacyjne dla ucznia z autyzmem – analiza części składowych zajęć, ocena sposobu realizacji i zrealizowania wytyczonych celów, propozycje modyfikacji.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- poznają specyfikę funkcjonowania uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na różnych etapach edukacji
- poznają specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz sposoby ich zaspakajania
- nabędą umiejętność radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów
- nabędą umiejętność praktycznego wspierania uczniów dotkniętych autyzmem
- poznają zasady tworzenia IPET dla ucznia z autyzmem.
- Liczba godzin
- 6
- Odpłatność
- 80,00
- Liczba uczestników w grupie
- 20-25