97
Terapia ręki z elementami stymulacji wielozmysłowej poprzez działania plastyczne
Adresaci
- logopedzi
- pedagodzy specjalni
- nauczyciele pracujący z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- rehabilitanci
- terapeuci w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Zakres treści
- Miejsce sprawności ręki w rozwoju psychomotorycznym dziecka.
- Omówienie pojęcia małej motoryki.
- Rozwój chwytu i manipulacji – normy i zaburzenia rozwojowe.
- Dobór odpowiedniej pozycji do pracy, transfery, zmiany pozycji.
- Usprawnianie polisensoryczne w terapii ręki.
- Analiza wybranych pomocy i programów edukacyjnych pod kątem oceny ich efektywności w usprawnianiu małej motoryki.
- Propozycje ćwiczeń i zabaw.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- poznają symptomy mogące świadczyć o zaburzeniach w zakresie motoryki małej
- nabędą umiejętność polisensorycznego usprawniania ręki
- poznają metody i rodzaje ćwiczeń wykorzystywanych w terapii ręki.
- Liczba godzin
- 6
- Odpłatność
- 90,00
- Liczba uczestników w grupie
- 18--24