96
Dziecko z zaburzeniami mowy o typie afazji w szkole – organizacja procesu kształcenia
Adresaci
- logopedzi
- neurologopedzi
- zaineresowani nauczyciele
Zakres treści
- Kształcenie dziecka z afazją – aspekty prawne.
- Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia z zaburzeniami mowy o charakterze afazji z uwzględnieniem wskazówek neurologopedycznych.
- Konstruowanie Indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z zaburzeniami mowy o charakterze afazji ze szczególnym uwzględnieniem wskazówek neurologopedycznych.
- Standard postępowania logopedycznego w przypadku niedokształcenia mowy o typie afazji (afazji dziecięcej).
- Program terapii/indywidualnej rewalidacji neurologopedycznej dla dziecka z zaburzeniami mowy o charakterze afazji lub program indywidualnej rewalidacji neurologopedycznej dla dziecka z zaburzeniami mowy o charakterze afazji wraz z oceną oddziaływań terapeutycznych i zaleceniami do dalszej pracy.
- Dokumentowanie pracy terapeutycznej, opinia neurologopedyczna – uwzględnienie współpracy z rodzicami, innymi nauczycielami, specjalistami, poradnią PPP.
- Stabilizacja kompetencji językowej, komunikacyjnej, kulturowej oraz usprawnianie realizacji wypowiedzi u dziecka z zaburzeniami mowy o charakterze afazji – porady, ćwiczenia i przykłady z praktyki neurologopedycznej.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- poznają podstawy wiedzy z zakresu kształcenia dziecka z zaburzeniami mowy o charakterze afazji
- nabędą wiedzę z zakresu redagowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia z zaburzeniami mowy o charakterze afazji
- poznają narzędzia i metodykę terapii neurologopedycznej ucznia z zaburzeniami mowy o charakterze afazji
- nabędą umiejętność tworzenia programu postępowania terapeutycznego oraz dostosowania wymagań edukacyjnych
- nabędą umiejętność w zakresie rzetelnego dokumentowania pracy z uczniem z zaburzeniami mowy o charakterze afazji.
- Liczba godzin
- 6
- Odpłatność
- 80,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15-25