WODN KURSOR

LUBLIN • ZAMOŚĆ • BIAŁA PODLASKA

Nowa oferta szkoleniowa na rok 2018/2019!
Kursy doskonalące: Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
95

Metoda Integracji Sensorycznej w terapii dzieci z zaburzonym rozwojem

Adresaci

  • nauczyciele wychowania przedszkolnego
  • nauczyciele różnych specjalności szkół podstawowych
  • pedagodzy specjalni
  • nauczyciele pracujący z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Zakres treści

  1. Podstawowe systemy odbioru bodźców sensorycznych.
  2. Wpływ zaburzeń w zakresie odbioru i przetwarzania bodźców sensorycznych na rozwój dziecka.
  3. Ocena przebiegu procesów integracji sensorycznej – rozpoznawanie deficytów, metody i techniki diagnostyczne (testy, skale, obserwacja).
  4. Istota zaburzeń w zakresie integracji sensorycznej w:
    1. autyzmie,
    2. niepełnosprawności intelektualnej,
    3. ADHD,
    4. dysleksji.
  5. Wykorzystanie integracji sensorycznej w terapii dzieci – ćwiczenia.
  6. Ocena skuteczności terapii.

Przewidywane efekty szkolenia

Uczestnicy:

  • poznają podstawowe założenia metody integracji sensorycznej
  • poznają symptomy mogące świadczyć o zaburzeniach w zakresie odbioru i przetwarzania bodźców sensorycznych
  • nabędą umiejętność wstępnej oceny procesów sensorycznych u dzieci
  • poznają metody i rodzaje ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z dzieckiem z zaburzonym rozwojem.
Liczba godzin
5
Odpłatność
70,00
Liczba uczestników w grupie
20--25

zapisz się na ten kurs

drukuj opis kursu