95
Metody terapii specyficznych trudności w nauce uczniów kl. I–III i klas IV–VIII nowość
Adresaci
- nauczyciele różnych specjalności szkół podstawowych
- terapeuci pedagogiczni
- psycholodzy i pedagodzy szkolni
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
Zakres treści
- Specyficzne trudności w nauce – przyczyny oraz objawy zaburzeń w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Diagnoza/rozpoznanie trudności – jako punkt wyjścia do podjęcia działań pomocowych.
- Charakterystyka procesu terapeutycznego.
- Czynniki wpływające na efektywność terapii pedagogicznej ze strony ucznia i nauczyciela.
- Rodzaje oddziaływań terapeutycznych: psychoterapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne, dydaktyczne i ogólnorozwojowe.
- Zasady i etapy terapii pedagogicznej.
- Propozycje ćwiczeń rozwijających funkcje percepcyjno-motoryczne oraz prawą i lewą półkulę mózgu uczniów.
- Ćwiczenia praktyczne.
- Obowiązki nauczyciela terapeuty.
- Komunikacja i współpraca z rodzicami w celu utrwalenia oddziaływań terapeutycznych.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- usystematyzują/pogłębią wiedzę z zakresu specyficznych trudności w nauce
- poznają cele i zakres terapii pedagogicznej udzielanej dzieciom kl. I-III i klas IV-VIII
- poznają zasady, etapy i czynniki wpływające na efektywność terapii pedagogicznej
- nabędą umiejętność dostosowywania oddziaływań pedagogicznych do występujących u dzieci konkretnych zaburzeń
- rozwiną umiejętność komunikacji i współpracy z rodzicami.
- Liczba godzin
- 8
- Odpłatność
- 100,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15-25