94
Uczeń z Zespołem Aspergera w okresie dorastania
Adresaci
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- szkolni i pozaszkolni specjaliści pracujący z dzieckiem i rodziną
- pedagodzy i psycholodzy
- nauczyciele wychowawcy
- rodzice uczniów
Zakres treści
- Ważne!!! Kwestie nazewnictwa – zmiany w ICD 11.
- Zespół Aspergera, jako zaburzenie uczenia się zachowań społecznych.
- ZA i „Okres burzy i naporu”.
- Czym jest „osobista nawigacja?
- Związki koleżeńskie nastolatków z ZA.
- Myślenie absolutne i relatywne.
- Osobowość plus. ZA i typy temperamentalne.
- Przetrwać burzę. Elementy rozwoju psychoseksualnego AS-ów.
- Aspergirls.
- Kilka przydatnych technik do pracy indywidualnej.
- Nieco praktyki (z teorii) – dobre praktyki (radzenie sobie „Asperdzieciaków” w skomplikowanych sytuacjach społecznych).
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- nabędą wiedzę z zakresu specyfiki okresu dorastania nastolatków z ZA
- otrzymają kilka przydatnych informacji dotyczących sfery psychoseksualnej
- poznają typy temperamentalne w odniesieniu do młodych Aspergerowców
- poznają praktyczne wskazówki do pracy z AS-ami.
- Liczba godzin
- 5
- Odpłatność
- 140,00
- Liczba uczestników w grupie
- 10–25