94
Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, możliwości działań terapeutycznych nowość
Adresaci
- nauczyciele przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego
- nauczyciele różnych specjalności szkół podstawowych
- terapeuci pedagogiczni
- pedagodzy i psycholodzy szkolni
Zakres treści
- Typowe a specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysortografia, dysgrafia i dyskalkulia) – charakterystyka porównawcza.
- Przyczyny powstawania trudności:
- koncepcja biologiczna,
- koncepcja neuropsychologiczna,
- koncepcja lingwistyczna.
- Symptomy trudności w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Analiza wytworów dziecięcych pod kątem symptomatyki zaburzeń.
- Analiza opinii psychologiczno-pedagogicznej.
- Opracowanie programu terapeutycznego.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia.
- Aktualne przepisy prawa oświatowego dotyczące organizowania różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- pogłębią wiedzę dotyczącą specyficznych trudności w nauce
- nabędą /udoskonalą umiejętność rozpoznawania wczesnych symptomów i specyficznych objawów dysleksji rozwojowej
- nabędą umiejętność programowania pracy terapeutycznej oraz dostosowywania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia.
- Liczba godzin
- 8
- Odpłatność
- 100,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15-25