90
Metody wspomagania komunikacji dziecka niepełnosprawnego
Adresaci
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- wychowawcy klas
- pedagodzy i psycholodzy szkolni
- pedagodzy specjalni
- specjaliści
Zakres treści
- Wspólne porozumiewanie się – ustalenia terminologiczne i podstawy prawne.
- Przegląd alternatywnych i wspomagających metod komunikacji.
- Planowanie pracy z wykorzystaniem AAC.
- MAKATON jako alternatywna i wspomagająca metoda pracy z uczniami niemówiącymi.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- poznają alternatywne i wspomagające metody komunikacji dla dzieci i młodzieży niemówiącej
- nabędą umiejętność doboru właściwej metody dla ucznia niemówiącego
- nabędą umiejętność posługiwania się w stopniu podstawowym wybraną metodą komunikacyjną.
- Liczba godzin
- 4
- Odpłatność
- 120,00
- Liczba uczestników w grupie
- 12–25