logo

Ośrodek Szkoleniowy KURSOR

Zapoznaj się z nową ofertą kursów (2021/2022)
Kursy doskonalące: Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
89

Organizacja kształcenia i wsparcia dla uczniów objętych kształceniem specjalnym w szkołach specjalnych nowość

Adresaci

Zakres treści

  1. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – jak przeczytać je na nowo?
  2. Funkcjonowanie uczniów objętych kształceniem specjalnym:
    1. niepełnosprawność zmysłowa (wzrokowa, słuchowa),
    2. niepełnosprawność ruchowa (w tym z afazją),
    3. niepełnosprawność intelektualna,
    4. niepełnosprawności sprzężone,
    5. autyzm (w tym zespół Aspergera).
  3. Organizacja pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole specjalnej na:
    1. zajęciach dydaktyczno-wychowawczych,
    2. zajęciach rewalidacyjnych
    3. zajęciach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  4. Praktyczne aspekty indywidualizacji pracy dydaktyczno-wychowawczej z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu i środków dydaktycznych dla dzieci/uczniów z niepełnosprawnością zmysłową (wzrokową, słuchową), ruchową (w tym z afazją), intelektualną, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z autyzmem (w tym z zespołem Aspergera).
  5. Zadania i rola pomocy nauczyciela, jako osoby zatrudnianej dla uczniów:
    1. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
    2. z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
    3. z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
    4. z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przedszkolu specjalnym oraz w klasach I–IV szkół podstawowych specjalnych.

    Przewidywane efekty szkolenia

    Uczestnicy:

    • udoskonalą umiejętność analizy wskazań orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne
    • scharakteryzują funkcjonowanie uczniów objętych kształceniem specjalnym oraz skuteczne metody i formy pracy z tymi uczniami na zajęciach dydaktyczno-wychowawczych, zajęciach rewalidacyjnych oraz zajęciach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    • udoskonalą umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości dziecka/ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
    • scharakteryzują zadania i rolę pomocy nauczyciela w placówce specjalnej.
    Liczba godzin
    6
    Odpłatność
    120,00
    Liczba uczestników w grupie
    15–25

zapisz się na ten kurs

drukuj opis kursu