logo

Ośrodek Szkoleniowy KURSOR

Zapoznaj się z nową ofertą kursów (2021/2022)
Kursy doskonalące: Doskonalenie warsztatu pracy dyrektora
7

Jak wspierać uczniów po powrocie do szkoły po pandemii? Problemy psychologiczne, emocjonalne i wychowawcze nowość

Adresaci

Zakres treści

  1. Etiologia problemów uczniów związana z powrotem do szkoły po pandemii:
    1. zmiany w funkcjonowaniu społecznym,
    2. determinanty oraz przejawy problemów emocjonalnych,
    3. źródła problemów występujących w sferze intelektualno-poznawczej,
    4. problemy wychowawcze, jako szczególna forma problemów rodziców i dzieci.
  2. Diagnoza – rozpoznawanie specyficznych problemów uczniów i ich rodzin:
    1. analiza funkcjonowania psychosomatycznego,
    2. poziom zaspokojenia potrzeb,
    3. funkcjonowanie w sferze wolicjonalnej,
    4. prawidłowość relacji interpersonalnych.
  3. Metody wsparcia uczniów po powrocie do szkoły – po pandemii i ich rodziców:
    1. przygotowanie uczniów do powrotu do szkoły – formy zdalne i bezpośrednie,
    2. rozwiązywanie i łagodzenie problemów uczniów – działania interwencyjne indywidualne i grupowe (klasowe, społecznościowe),
    3. techniki pracy z rodzicami,
    4. planowanie wsparcia strategicznego (długofalowego), jako część programu wychowawczo-profilaktycznego.

    Przewidywane efekty szkolenia

    Uczestnicy:

    • potrafią udzielić wsparcia uczniom powracającym do szkoły po pandemii
    • potrafią określić psychospołeczne przyczyny problemów, dokonać ich prawidłowej diagnozy
    • nabędą umiejętność zaplanowania i zrealizowania form wsparcia adekwatnego od potrzeb uczniów i ich rodziców (m.in. wsparcie bezpośrednie, zdalne, indywidualne, grupowe, doraźne [interwencyjne] i strategiczne [długofalowe]).
    Liczba godzin
    3
    Odpłatność
    100,00
    Liczba uczestników w grupie
    15–25

zapisz się na ten kurs

drukuj opis kursu