70
Słowo, muzyka, ruch – metoda Carla Orffa
Adresaci
- nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
- nauczyciele edukacji przedszkolnej
- nauczyciele świetlic szkolnych
- pracownicy placówek edukacji pozaszkolnej
Zakres treści
- Koncepcja pedagogiki muzycznej wg Carla Orffa:
- kształcenie poprzez zabawę,
- rozwijanie muzykalności dzieci,
- integracja muzyki, słowa i ruchu.
- Etapy prowadzenia zajęć:
- podział słowa lub prostego zdania na sylaby wypowiadane w rytmie,
- poruszanie ciałem w rytmie,
- przenoszenie ruchu na instrument.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- poznają założenia koncepcji pedagogiki muzycznej wg Carla Orffa
- nabędą umiejętność prowadzenia zajęć muzycznych z wykorzystaniem metody Carla Orffa
- potrafią wykorzystać wartości artystyczne muzyki dla indywidualnego rozwoju ucznia, jego wyobraźni twórczej, wrażliwości estetycznej oraz emocjonalnej.
- Liczba godzin
- 6
- Odpłatność
- 100,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15–20