67
Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych
Adresaci
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- wychowawcy klas
- pedagodzy szkolni
- psycholodzy szkolni
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
Zakres treści
- Temperament a inteligencja – jak wykorzystać wiedzę o podstawowych wymiarach osobowości.
- 5 x nadpobudliwość, czyli nie tylko ADD.
- Style poznawcze – stonoga czy skoczek?
- Mózg – użytkowanie, dieta. Jak wykorzystać jego właściwości do wspierania dziecka w nauce szkolnej?
- Uczeń w niszy edukacyjnej.
- Efekt Golema, Galatei i inne.
- Błędy percepcji wpływające na szacowanie i ocenianie.
- Wybrane socjologiczne koncepcje trudności w uczeniu się i ich implikacje dla edukacji szkolnej.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- usystematyzują i pogłębią wiedzę na temat wybranych aspektów wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dzieci i młodzieży
- poznają metody przełożenia elementów wiedzy neurobiologicznej oraz socjologicznej związanej z procesem uczenia się na praktykę edukacyjno-wychowawczą.
- Liczba godzin
- 6
- Odpłatność
- 100,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15–25