52
Neurodydaktyka, czyli jak uczyć w zgodzie z mózgiem?
Adresaci
- dyrektorzy i wicedyrektorzy wszystkich typów szkół/placówek
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- rady pedagogiczne
Zakres treści
- Naukowe podstawy neurodydaktyki, czyli nauczanie przyjazne mózgowi.
- Plastyczność mózgu jako klucz do efektywnego uczenia się.
- Mózg a zdolność odbierania oraz przetwarzania i selekcjonowania informacji.
- Pomiędzy schematycznym a twórczym myśleniem.
- Rodzaje pamięci i ich znaczenie w neurodydaktyce.
- Nauka przez obserwację i naśladownictwo a neurony lustrzane.
- Mózg a relacje interpersonalne.
- Zabawa a proces uczenia się.
- Stres w procesie uczenia się i myślenie pozytywne.
- Metodyka uczenia w neurodydaktyce.
- Materiały dydaktyczne w nauczaniu przyjaznemu mózgowi.
- Motywacja i samoocena w neurodydaktyce.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- poznają kognitywne i emocjonalne aspekty nauczania i uczenia się
- pogłębią wiedzę na temat znaczenia zabawy, nawiązywania relacji interpersonalnych i motywacji wewnętrznej w procesie uczenia się
- pogłębią wiedzę nt. rodzajów pamięci, neuronów lustrzanych, przetwarzania semantycznego, schematycznego myślenia
- nabędą umiejętność wykorzystania poznanej wiedzy z zakresu neuronauk w procesie nauczania-uczenia się
- nabędą umiejętność wykorzystania metodyki przyjaznej mózgowi w procesie twórczego rozwiązywania problemów i efektywnego uczenia się
- nabędą umiejętność samodzielnego tworzenia metod kreatywnego nauczania przyjaznego mózgowi.
- Liczba godzin
- 6
- Odpłatność
- 90,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15-25