136
Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć? nowość
Adresaci
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- wychowawcy klas
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
- pedagodzy i psycholodzy szkolni
Zakres treści
- Czym jest odporność psychiczna, czy i skąd się biorą „żelazne dzieci”?
- Ja mam, Ja jestem, Ja mogę – trzy źródła odporności.
- Koncepcja Resilience w praktyce pedagogicznej.
- Model 4C i osobowościowa odporność.
- VUCA, antykruchość i wyzwania pedagogiczne.
- Wybrane zasoby osobiste, jako wsparcie antykruchości.
- Czy to się przyda w szkole (placówce) – garść praktyki.
- Przykładowy Inwentarz do badania dzieci.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- poznają wiedzę związaną z problematyką odporności psychicznej i możliwości kształtowania jej w procesie wychowania i nauczania
- poznają koncepcję czynników chroniących oraz inne pomocne teorie wspierające psychopedagogiczne oddziaływania wychowawcze w rzeczywistości popandemicznej.
- Liczba godzin
- 6
- Odpłatność
- 120,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15–25