135
Jak zrozumieć nastolatka – wymagania szkolne a problemy wieku dojrzewania nowość
Adresaci
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- nauczyciele wychowawcy
- pedagodzy i psycholodzy szkolni
- rodzice uczniów
Zakres treści
- Biologiczne podstawy okresu dojrzewania – rozwój emocjonalny i umysłowy.
- Społeczne uwarunkowania wieku dojrzewania i jego skutki – dom rodzinny, środowisko, szkoła.
- Życie na krawędzi – dlaczego młodzież podejmuje ryzykowne zachowania i jak temu zapobiegać?
- Zagrożenia wewnętrzne i zewnętrzne w okresie dojrzewania.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- pogłębią wiedzę na temat rozwoju biologicznego i umysłowego młodzieży w kontekście oceniania szans i dostrzegania ograniczeń związanych z wiekiem
- poznają różne style więzi rodzinnych i ich wpływ na zachowanie młodzieży
- poznają przyczyny występowania agresji i podejmowania ryzykownego zachowania przez nastolatków
- nabędą umiejętność adekwatnego reagowania w sytuacjach kryzysowych.
- Liczba godzin
- 4
- Odpłatność
- 90,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15–25