103
Zespół Aspergera, zaburzenia ze spektrum autyzmu i fobia szkolna nowość
Adresaci
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- nauczyciele wspomagający
- wychowawcy klas
- pedagodzy i psycholodzy szkolni
Zakres treści
- Zespół objawów sugerujących zaburzenie ze spektrum autyzmu.
- Zespół Aspergera.
- Fobia społeczna.
- Stany z pogranicza/borderline – różnicowanie z wyżej wymienionymi.
- Osobowość nieprawidłowa i powikłana (objawy, przyczyny).
- Prawdopodobne przyczyny zaburzeń ze spektrum autyzmu.
- Zasady postępowania z osobami z rozpoznaniem zaburzeń ze spektrum autyzmu/chorobą Aspergera.
- Zasady postępowania profilaktycznego i terapeutycznego w fobii społecznej.
- Elementy diagnozowania i różnicowania pomiędzy zaburzeniami zachowania, w tym ze spektrum autyzmu.
- Zespół nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi (ADHD/ADD), jako krańcowo odmienne zaburzenie.
- Ścieżki i metody postępowania wychowawczego i pedagogicznego z uczniem z podejrzeniem bądź rozpoznaniem zaburzenia ze spektrum autyzmu/Zespołem Aspergera.
- Rodzaje metod terapeutycznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu/Zespole Aspergera.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- poznają przyczyny i objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu
- poznają zasady postępowania z osobami z rozpoznaniem zaburzeń ze spektrum autyzmu/Zespołem Aspergera
- poznają zasady postępowania profilaktycznego i terapeutycznego w przypadku fobii społecznej
- nabędą umiejętność wdrożenia postępowania wychowawczego i pedagogicznego z uczniem z podejrzeniem bądź rozpoznaniem zaburzenia ze spektrum autyzmu/Zespołem Aspergera
- nabędą umiejętność podejmowania działań terapeutycznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu/Zespole Aspergera.
- Liczba godzin
- 5
- Odpłatność
- 90,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15–25