103
Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi nowość
Adresaci
- nauczyciele przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego
- nauczyciele szkół podstawowych ogólnodostępnych i specjalnych
- nauczyciele specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych
- nauczyciele wspomagający
- pedagodzy i psycholodzy szkolni
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
Zakres treści
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – podstawy prawne.
- Procedura objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju.
- Współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka objętego zajęciami WWRD.
- Zadania specjalistów w procesie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
- Przygotowywanie dokumentacji: programy wczesnego wspomagania – cele ogólne i szczegółowe, metody, założenia.
- Ewaluacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- poznają podstawy prawne i procedury wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- poznają zasady współpracy z rodzicami/prawnymi opiekunami dziecka objętego wczesnym wspomaganie rozwoju
- poznają zadania zespołu wwrd
- nabędą umiejętność przygotowania programu wwrd
- nabędą umiejętność dokonywania ewaluacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
- Liczba godzin
- 5
- Odpłatność
- 80,00
- Liczba uczestników w grupie
- 15-25