100
Wspomagać ucznia czy nauczyciela – zadania i obowiązki nauczyciela wspomagającego (współorganizującego proces kształcenia)
Adresaci
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- wychowawcy klas
- nauczyciele wspomagający
- specjaliści
- pedagodzy specjalni
- pedagodzy i psycholodzy szkolni
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
Zakres treści
- Jaką dokumentację należy prowadzić w przedszkolu/szkole dla dzieci i uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi?
- Procedury przedszkola, szkoły dotyczące nauczania dla dzieci i uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
- Dokumentacja współpracy z rodzicami i innymi podmiotami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
- Co powinna zawierać indywidualna teczka dziecka lub ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole, placówce?
- Przykładowe wzory pism, wniosków, opinii o dziecku lub uczniu ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
- Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych, form, metod podczas bieżącej pracy z dzieckiem/uczniem na zajęciach prowadzonych przez nauczycieli przedmiotów.
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom oraz uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w przedszkolu, szkole, placówce.
Przewidywane efekty szkolenia
Uczestnicy:
- nabędą wiedzę z zakresu dokumentowania udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- nabędą umiejętność dokumentowania współpracy z rodzicami i innymi podmiotami w zakresie pomocy psychologiczno- pedagogicznej
- opracują przykładowe wzory pism, wniosków, opinii o dziecku/uczniu
- nabędą umiejętność dokonywania oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Liczba godzin
- 4
- Odpłatność
- 120,00
- Liczba uczestników w grupie
- 12–25