Oferta szkoleń zawodowych w Ośrodku Szkolenia Kadr KURSOR w Zamościu
Prawa konsumenta – najnowsze zmiany w 2015 r.
Cel kursu: uczestnicy zdobędą wiedzę o najnowszych zmianach w zakresie praw konsumenta
Program:
- *1. Zmiany zasad zawierania umów z konsumentami*
- zakres regulacji Ustawy o prawach konsumenta
- nowe obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych z konsumentami
- nowe wymogi wobec umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa
- obowiązki informacyjne
- prawo odstąpienia od umowy
- *2. Zmiany zasad zawierania umów z konsumentami drogą elektroniczną*
- zmiany w umowach zawieranych na odległość (np. przez Internet, telefon)
- nowe zasady składania zamówień elektronicznych
- wypełnianie obowiązku potwierdzenia zawarcia umowy
- wzory dokumentów elektronicznych i tradycyjnych (w tym formularz odstąpienia od umowy)
- konieczne zmiany na stronach WWW przedsiębiorców
- *3. Zakres zmian dotyczący uregulowania rękojmi*
- rękojmia jako odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumenta z mocy prawa
- nowe określenie pojęcia rzeczy wadliwej, wady nieistotnej i niezgodności rzeczy z umową
- odpowiedzialność za niezgodność rzeczy z publicznymi zapewnieniami (np. reklamą)
- warunki skorzystania z prawa konsumenta do obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy
- nowe terminy odpowiedzialności z tytułu rękojmi
- zwolnienia sprzedawcy od odpowiedzialności z tytułu rękojmi
- wykorzystanie i wzory dokumentów reklamacyjnych
- *4. Ustalanie warunków gwarancji po nowelizacji kodeksu cywilnego*
- zmiany kodeksu cywilnego dotyczące gwarancji
- wprowadzenie nowych pojęć „gwarancja przy sprzedaży” i „oświadczenie gwarancyjne”
- odpowiedzialność za oświadczenie gwarancyjne złożone w reklamie, na stronie WWW, w katalogu
- formułowanie oświadczenia gwarancyjnego
- sporządzenie gwarancji zgodnie z nowymi wymaganiami, jego forma i termin jego ważności
- doprecyzowanie terminu na wymianę rzeczy lub usunięcie wady przez sprzedawcę
- *5. Jak wykorzystać nowe uregulowania przy sporach z konsumentem i dostawcami?*
- okoliczności zwalniające sprzedawcę od odpowiedzialności przy reklamacjach jakościowych
- możliwości obrony przed żądaniem odstąpienia od umowy lub wymiany towaru na nowy
- postępowanie przy żądaniu naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
- możliwość roszczeń sprzedawcy w stosunku do producenta
- odpowiedzialność karna sprzedającego za niedopełnienie obowiązków
- instytucje, do których może zwrócić się konsument
Liczba godzin: 6
Materiały pomocnicze: skrypt tematyczny, notatnik, długopis, teczka szkoleniowa
Wymagania wstępne:
- brak
Organizacja kursu: szczegółowy terminarz zajęć (np. w konkretne dni tygodnia, w weekendy itp.) jest ustalany wspólnie z zainteresowanymi podczas spotkania organizacyjnego przed rozpoczęciem szkolenia
Certyfikat ukończenia kursu: Zaświadczenie wydane na podstawie § 22 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 652)
Cena: podana w ogłoszeniu o naborze
« lista wszystkich kursów | kursy planowane w najbliższej przyszłości »