Nowe prawo zamówień publicznych dla wykonawców
Cel i korzyści ze szkolenia:
Zapoznanie uczestników z przepisami ustawy nowej ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych ( zw. dalej Nowa Ustawa). W zakresie niezmienionych przepisów Wykonawca pozna sprawdzone rozwiązania praktyczne i aktualne rzecznictwo. Ponadto szkolenie umożliwi naukę praktycznych umiejętności w składaniu ofert, prowadzeniu negocjacji i realizacji innych czynności w postępowaniu publicznym od strony Wykonawcy..
Adresaci szkolenia:
Wykonawcy – zgodnie z pojęciem Nowej ustawy Pzp. tj. przedsiębiorcy biorący lub zainteresowani udziałem w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Pzp.
Program nauczania:
- DEFINICJE – ISTOTNE, CELE I KONSEKWENCJE DLA WYKONAWCÓW:
- Istotne pojęcia wprowadzone do ustawy Prawo zamówień publicznych – wyłącznie konieczne do właściwej interpretacji Nowej Ustawy przez Wykonawcę;
- Konstrukcja Nowej ustawy – które przepisy muszą interesować Wykonawców ? – Nowa ustawa Pzp. ma 623 artykuły …
- Cele ogólne – i ich znaczenie dla Wykonawców;
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, SZACOWANIE WARTOSCI ZAMÓWIENIA ORAZ PLANOWANIE ZAMÓWIEŃ:
- Zasady opisywania przedmiotu zamówienia w Nowej ustawie – praktyczne przykłady i skuteczne mechanizmy weryfikowania nieprawidłowości, wnioskowanie o zmiany opisu przedmiotu zamówienia – co mam zrobić jak blokuje mnie opis ?
- Dzielenie zamówień na części – w kontekście realizacji celu zamówienia publicznego – wnioskowanie o zmiany – jak ?
- Konsultacje rynkowe przed rozpoczęciem procedury – nie ma już dialogu technicznego ? czy jak zwiększyć swoje szanse w przetargu?
- PROCEDURA KRAJOWA – SCHEMATY NOWYCH ROZWIAZAŃ –
- Jak się zachować w kontekście zmian i nowych rozwiązań ?
- Przejrzyste omówienie wszystkich czynności od strony Wykonawcy w trzech wariantach trybu podstawowego
- Można negocjować ofertę w trybie podstawowym- jak ? kiedy? Pozostałe tryby w procedurze krajowej
- Zmiany istotne dla Wykonawcy z uwzględnieniem konsekwencji zmian.
- SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA i OPIS POTRZEBI WYMAGAŃ :
- Dlaczego swz a nie SIWZ…?
- Opis potrzeb i wymagań ( OPW)– co to jest ?
- Jak czytać SWZ, OPW, żeby dobrze złożyć ofertę ? – nauka czytania swz przez Wykonawców;
- Opis potrzeb i wymagań zamiast SWZ – co to jest ?
- Dokumenty przedmiotowe – opis przedmiotu zamówienia
- Można negocjować ofertę w trybie podstawowym- jak ? kiedy?
- Załączniki do specyfikacji – wzory i nowe zasady ich wypełniania przez Wykonawców;
- Podwykonawstwo – zmiany !
- Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – weryfikacja specyfikacji w trybie pytań, zmiany swz, wymagania co do zmian terminu składania ofert.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU – OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- Zasady określania warunków – zasada efektywności, proporcjonalności, uczciwej konkurencji i przejrzystości – omówienie kwestionowania naruszenia tych zasad przez Zamawiających na konkretnych przykładach;
- Zasada jawności, przejrzystości– jakie prawa i obowiązki ma Wykonawca
- Tzw. warunki negatywne – przesłanki obligatoryjne i fakultatywne – co się zmieniło i jak to się przełoży na ocenę Wykonawcy;
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) – wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu – szczegółowa praktyczna instrukcja wypełniania na przykładach, które dotyczą zmienionych warunków;
- Katalog dokumentów i oświadczeń na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu – zmiany, zakres, forma, zasady przedkładania i weryfikacji konkurencji na gruncie nowej ustawy czyli pełna elektronizacja;
- Korzystanie z zasobów innych podmiotów – wymagane dokumenty i oświadczenia w parciu o Nową ustawę;
- Przedkładanie i uzupełnianie dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu – zasady, sposób, błędy, zasada równego traktowania – jak po nowemu ?
- Samooczyszczenie wykonawcy – w praktyce na gruncie Nowej ustawy.
- WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTENIEJSZEJ:
- Dobór kryteriów oceny ofert – kwestionowanie kryteriów w szczególności w oparciu o zasadę przejrzystości i uczciwej konkurencji – czy i co się zmienia ?
- Gospodarność, celowość wydatkowania środków publicznych w kontekście doboru kryteriów pozacenowych – zasada efektywności kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
- Kryteria pozacenowe przedmiotowe, w tym kryteria jakościowe, kosztowe, funkcjonalne i środowiskowe – kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie – jak ?
- Badanie ofert konkurencyjnych na gruncie Nowej Ustawy – oprawianie, wyjaśnianie – problemy i zmiany w tym zakresie – praktyczne przykłady;
- Otwarcie ofert – zmiany, sposób, obowiązki Zamawiającego, uprawnienie Wykonawcy;
- Weryfikacja rażąco niskiej ceny – zmiany, etapy, zasady, obowiązki Zamawiających i Wykonawców plus kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
- Przesłanki odrzucenia oferty – duże zmiany?, uzupełniony katalog przesłanek kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
- Badanie i ocena ofert i dokumentów – etapy, nowe zasady kolejność czynności kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
- Tzw. odwrócona metoda oceny ofert – jak to ma wyglądać zgodnie z Nową Pzp.
- Wybór najkorzystniejszej oferty – wymagane uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie – błędy Zamawiających i rekomendacje audytora;
- Przesłanki unieważnienia postępowania – zmiany, uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie – błędy Zamawiających i rekomendacje audytora
- ELEKTORNIZACJA – REGULACJE PRAWNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY
- Wymagania w Nowej ustawie Pzp. dotyczące elektronizacji zamówień publicznych i rozporządzeniu w sprawie elektronizacji zamówień– obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego w Nowej ustawie;
- PROCEDURA ODWOŁAWCZA:
- Odwołanie– zmiany enumeratywnie;
- Zasady wnoszenia odwołań;
- Postępowanie skargowe – nowe rozwiązania
- UMOWA, ZMIANY UMOWY, ROZWIĄZANIE, MONITOROWANIE REALIZACJI UMOWY:
- Uprawnione zmiany umowy – uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie, zasadność, monitowanie przez Wykonawców zmian umowy;
- Przesłanki rozwiązania umowy;
- Monitorowanie realizacji umowy od strony Wykonawcy – sposoby, korzyści, błędy, rekomendacja audytora.
- Pozasądowe rozwiazywanie sporów w zamówieniach publicznych – MEDIACJA/ KONCYLIACJA
- PODSUMOWANIE – SYNTEZA ZMIAN
Osoba prowadząca kurs:
Małgorzata Niemiec -trener od 2003 roku, zrealizowała kilka tysięcy godzin szkoleniowych potwierdzonych referencjami, audytor, ekspert i trener z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu w obszarze zamówień publicznych. Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Certyfikowany ekspert ds. zamówień publicznych w specjalności doradca i szkoleniowiec – projekt KIGNET podsieć LEX, Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
Nowe prawo zamówień publicznych dla wykonawców (szkolenie on-line)
Rozpoczęcie: 24.05.2021 r. (poniedziałek), godz. 10.00
Szkolenie przez Internet (czytaj więcej o szkoleniach on-line)
Liczba godzin: 12
Cena: 700 PLN
W ramach ceny zapewniamy: przeprowadzenie szkolenia, materiały szkoleniowe (przesyłane przez e-mail) oraz zaświadczenie zgodne z rozporządzeniem MEN.
szkolenie dwudniowe
Zgłoszenia prosimy przesyłać do 23.05.2021 r.