Kontrola gminy w firmach odbierających odpady komunalne i kontrola obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie odpadów komunalnych
Adresaci:
Pracownicy urzędów gmin, związków międzygminnych oraz podmiotów i jednostek organizacyjnych zajmujących się odpadami komunalnymi.
Celem szkolenia
Na szkoleniu zostaną omówione procedury i zasady kontroli prowadzonej przez pracowników gmin obowiązków nałożonych na właścicieli nieruchomości w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz procedury kontroli przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Nowe wzory dokumentów – dostępne dla uczestników – dedykowane specjalnie do tematyki szkolenia
Program szkolenia:
- Jak przeprowadzić kontrolę u właścicieli nieruchomości w zakresie przestrzegania obowiązków ustawowych
- obowiązek kontroli prowadzonej przez wójta/ burmistrza/ prezydenta
- Kto przeprowadza kontrolę
- jakie obowiązki właścicieli podlegają kontroli
- czy należy opracować plan kontroli
- zarządzenie w sprawie kontroli
- z jaka częstotliwością należy kontrolować właścicieli nieruchomości
- kontrola nieruchomości należącej do osoby fizycznej a kontrola nieruchomości, gdzie prowadzona jest działalność gospodarcza
- czy kontrole przeprowadza jeden pracownik
- Jak ma być treść upoważnienie pracowników przeprowadzających kontrolę
- obowiązek okazania legitymacji służbowej
- czy wcześniej zawiadamiać właścicieli nieruchomości o kontroli
- czy kontrolę należy przeprowadzić na terenie nieruchomości
- czy można kontrole przeprowadzić w siedzibie urzędu gminy/miasta
- czy przy kontroli musi być obecny właściciel nieruchomości
- jak powinna być treść protokołu z przeprowadzonej kontroli
- doręczanie protokołu z kontroli
- wykorzystanie ustaleń kontroli w prowadzonym postępowaniu dowodowym
- czy pracownicy odpowiadają za brak prowadzonych kontroli
- odpowiedzialność finansowa pracowników urzędu za brak kontroli – kary pieniężne
- udział Policji w czynnościach kontrolnych
- kontrola prowadzona przez Straż Miejską
- mandaty karne za niewykonywanie obowiązków przez właścicieli nieruchomości, kto może nałożyć,
- planowanie kontroli u przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
- czy kontroli podlegają firmy wpisane do RDR-u, czy tylko firmy faktycznie odbierające odpady komunalne
- obszary ryzyka naruszenia przepisów przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne – co ma organ gminy kontrolować
- z jaka częstotliwością wójt/ burmistrz / prezydent ma przeprowadzać kontrolę przedsiębiorców odbierających odpady komunalne
- zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli
- termin wszczęcia kontroli
- oględziny pojazdów – kiedy można przeprowadzić i w jakim czasie
- oględziny z dokumentów
- doręczanie upoważnienia do kontroli
- zmiana osób przeprowadzających kontrolę
- treść upoważnienia dla osób kontrolujących
- obowiązki przedsiębiorcy w trakcie prowadzonej kontroli
- kontrola przeprowadzana w sposób zdalny
- kontrola przeprowadzana w siedzibie gminy
- czynności kontrolne a zakłócanie prowadzonej działalności gospodarczej
- czas trwania kontroli
- przedłużenie czasu wykonywania czynności kontrolnych
- przerwanie czynności kontrolnych
- książka kontroli
- sprzeciw wobec prowadzonych czynności kontrolnych
- protokół kontroli
- udział rzeczoznawców i wykorzystanie niezbędnego sprzętu podczas czynności kontrolnych,
- uzyskiwanie informacji niezbędnych do kontroli od innych podmiotów i organów
- przesłuchiwanie osób
- kary za utrudnienia przeprowadzonej kontroli
- Prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej
- wpis do RDR-u
- termin dokonania wpisu do RDR-u
- decyzja o zakazie wykonywania działalności – przypadki
Osoba prowadząca szkolenie:
Robert Litwinek – były Sekretarz Gminy Baranów, trener – prowadzący szkolenia. Współpracownik wielu samorządów. Jako pierwszy w Polsce, już od początku 2012 roku przygotował i wprowadził nowe rozwiązania w gminie w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, przeprowadził kilkaset szkoleń dla gmin i związków międzygminnych z tematyki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, egzekucji administracyjnej zaległości w opłatach oraz nowych przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Opracował jako pierwszy w Polsce uchwały – akty prawa miejscowego, które wprowadziła nowelizacja ustawy, w tym wzór deklaracji. Osoba świetnie orientująca się w problemach jakie napotykają pracownicy gmin w stosowaniu przepisów ustawy śmieciowej.
Kontrola gminy w firmach odbierających odpady komunalne i kontrola obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie odpadów komunalnych (szkolenie on-line)
Rozpoczęcie: 16.04.2021 r. (piątek), godz. 09.30
Szkolenie przez Internet (czytaj więcej o szkoleniach on-line)
Liczba godzin: 6
Cena: 390 PLN
W ramach ceny zapewniamy: przeprowadzenie szkolenia, materiały szkoleniowe (przesyłane przez e-mail) oraz zaświadczenie zgodne z rozporządzeniem MEN.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do 15.04.2021 r.