Przygotowanie pedagogiczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć
Cel studiów
Współczesna edukacja potrzebuje nowoczesnych nauczycieli, którzy w cyfrowej rzeczywistości będą potrafili zapewnić swoim uczniom możliwie najlepsze warunki do rozwoju ich osobistego potencjału. Dzięki posiadanej najnowszej wiedzy z zakresu nowoczesnej dydaktyki, stworzą uczniom możliwość do wykształcenia kompetencji niezbędnych do funkcjonowania we współczesności i w przyszłości. W trakcie studiów słuchacze nie tylko poznają zasady organizacji procesu kształcenia w zgodzie z najnowszą wiedzą w zakresu nauk o edukacji, ale również nabywają praktycznych umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem najnowszych narzędzi informatycznych.
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w placówkach oświatowych oraz wyposażenie ich w wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej oraz umiejętności i kompetencji niezbędnych do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły. Program studiów obejmuje swym zakresem m.in. zagadnienia z dziedziny psychologii i pedagogiki ułatwiające rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia się.
Mottem Wyższej Szkoły Humanitas jest hasło: Uczymy nowocześnie. Uczymy, jak nowocześnie uczyć. Jest ono wyznacznikiem, najważniejszą ideą, która towarzyszy wszystkim działaniom skierowanym do środowiska oświatowego.
Dla kogo?
Dla obecnych lub przyszłych nauczycieli, nieposiadający przygotowania pedagogicznego, a także socjologów, pracowników socjalnych i innych osób, potrzebujących uzupełnić swoje kwalifikacje o przygotowanie pedagogiczne.
Dla osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane.
Uzyskiwane kwalifikacje
Studia nadają kwalifikacje.
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, uprawnienia do pracy na stanowisku nauczyciela i wychowawcy we wszystkich rodzajach placówek oświatowych.
Program studiów
Program obejmuje m.in.:
I MODUŁ: PSYCHOLOGIA
- Podstawy psychologii ogólnej
- Psychologia rozwoju człowieka
- Psychologia społeczna
- Psychologia uczenia się
- Rozwój zawodowy nauczyciela
II MODUŁ: PEDAGOGIKA
- Pedagogika ogólna
- Pedeutologia
- Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Sytuacja ucznia z niepełnosprawnością fizyczną i intelektualną w szkole ogólnodostępnej
- Problematyka dziecka w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
- Zagrożenia dzieci i młodzieży
- Uczeń z trudnościami w uczeniu się
- System oświaty
- Pomoc psychologicznopedagogiczna w szkole
- Praca opiekuńczowychowawcza nauczyciela
- Uczeń w środowisku szkolnym
- Sytuacja ucznia z niepełnosprawnością fizyczną i intelektualną w szkole ogólnodostępnej
- Problematyka dziecka w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
- Zagrożenia dzieci i młodzieży
- Diagnoza pedagogiczna
- Uczeń z trudnościami w uczeniu się
- Doradztwo zawodowe
III MODUŁ: PODSTAWY DYDAKTYKI I EMISJI GŁOSU
- Podstawy dydaktyki ogólnej
- Klasa szkolna jako środowisko edukacyjne
- Kultura języka
IV MODUŁ: DYDAKTYKA PRZEDMIOTU NAUCZANIA
- Ramowy plan nauczania
- Podstawa programowa
- Metody kształcenia
- Metodyka treści kształcenia
- Projektowanie procesu kształcenia
- Ocenianie w pracy dydaktycznej
- Diagnoza grupy uczniowskiej i każdego ucznia w ramach nauczanego przedmiotu
- Rozwój umiejętności osobistych i społecznoemocjonalnych uczniów
- Warsztat pracy nauczyciela
Kluczowym atutem organizacji zajęć na studiach podyplomowych jest ich realizacja w formule learning by doing. W ten sposób słuchacze uzyskują umiejętności praktyczne, które od razu mogą przenieść do własnego warsztatu pracy. Natomiast elastyczna formuła organizacji studiów, polegająca na połączeniu zajęć stacjonarnych i e-learningowych, zapewnia bardzo dogodne warunki studiowania.
Czas trwania
3 semestry – 540 godzin (w tym 150 godzin praktyk)
Organizacja zajęć – dwa tryby realizacji
Zajęcia hybrydowe
Studia podyplomowe realizowane przez WSH organizowane będą w formule blended learning (hybrydowej), polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych (odbywających się na terenie uczelni) z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.
Zajęcia online
Studia podyplomowe realizowane przez WSH prowadzone będą w 100% trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom, Moodle), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.
Warunki zaliczenia
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie praktyki zawodowej oraz zdanie egzaminu końcowego.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Terminy realizacji
- planowane rozpoczęcie: wrzesień 2022 r.
- planowana realizacja zajęć dydaktycznych: wrzesień 2022 r. – wrzesień 2023 r.
Odpłatność
- cena w uczelni: 3900 zł.
- cena promocyjna dla osób, które pierwszy raz będą korzystać z usług Ośrodka Szkoleniowego KURSOR: 3510 zł.
- cena promocyjna dla absolwentów kursów i szkoleń organizowanych przez Ośrodek Szkoleniowy KURSOR: 3315 zł.
- cena promocyjna dla absolwentów studiów podyplomowych organizowanych przez Ośrodek Szkoleniowy KURSOR 3120 zł.