Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Cel studiów
Celem studiów jest przygotowanie kadry pedagogicznej w zakresie:
- profilaktyki zaburzeń rozwojowych u dzieci w wieku niemowlęcym
- wielospecjalistycznej, kompleksowej i ciągłej pomocy w zakresie diagnozy i rehabilitacji małego dziecka w wieku 0–7 lat zagrożonemu niepełnosprawnością, niepełnosprawnością sprzężoną
- wielospecjalistycznej pomocy rodzinie małego dziecka niepełnosprawnego
Kierunek studiów rozumiany jako zintegrowane oddziaływanie wobec małego dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny o charakterze profilaktycznym, diagnostycznym, rehabilitacyjnym i terapeutycznym.
Dla kogo?
Adresatami studiów są absolwenci:
- jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia
- studiów wyższych na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna
- studiów w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej
posiadający przygotowanie pedagogiczne.
UWAGA! Do podjęcia nauki na studiach podyplomowych nie jest wymagane zatrudnienie w placówce oświatowej w charakterze nauczyciela.
Uzyskiwane kwalifikacje
Studia nadają kwalifikacje.
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, uprawnienia do pracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Program studiów
Program obejmuje m.in. następujące zagadnienia:
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Wczesna interwencja — podstawy teoretyczne
- Diagnoza funkcjonalna
- Wczesna interwencja logopedyczna
- Metodyka pracy z dzieckiem i rodziną
- Wczesne wspomaganie z dysfunkcją wzroku
- Wczesne wspomaganie z dysfunkcją słuchu
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Wczesna diagnoza i terapia małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością
- Metodyka konstruowania programów terapeutycznych
- Metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
- Wczesne wspomaganie dziecka z problemami emocjonalnymi
- Wspomaganie dziecka w zakresie funkcjonowania społecznego
- Metody opieki i pielęgnacji dziecka z zaburzonym rozwojem
- Podstawy prawne kształcenia, rehabilitacji i zabezpieczenia społecznego dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi
- Metodyka pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach do 3. roku życia
- Metodyka pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach do 7. roku życia
- Polityka społeczna i lokalna w rozwoju wczesnego wspomagania rozwoju
- Wspomaganie uczenia się małego dziecka
- Podstawy psychologii rozwojowej i klinicznej
- Podstawy neurologii dziecięcej
- Psychiatria dziecięca
- Metody neurofizjologiczne w rehabilitacji małego dziecka
- Technologia informacyjna we wczesnym wspomaganiu rozwoju
- Systemowa koncepcja rodziny
- Metody diagnozy autyzmu oraz metodyka pracy z dziećmi z autyzmem
- Polski system opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym
- Wczesne wspomaganie w dysfunkcjach mowy i języka
Czas trwania: 2 semestry – 350 godzin (w tym 120 godzin praktyk)
Efekty kształcenia: 45 punktów ECTS
Warunki zaliczenia
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów oraz zdanie egzaminu końcowego.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Termin realizacji
Odpłatność
- Cena podstawowa: 2800 zł.
- Cena promocyjna dla pierwszych 15 osób w ramach każdego kierunku (5% zniżki): 2660 zł.
- Cena promocyjna dla osób, które pierwszy raz będą korzystać z usług WODN KURSOR (10% zniżki): 2520 zł.
- Cena promocyjna dla absolwentów kursów organizowanych przez WODN KURSOR (15% zniżki): 2380 zł.
- Cena promocyjna dla absolwentów studiów podyplomowych organizowanych przez WODN KURSOR (20% zniżki): 2240 zł.
Promocje z punktów 2. i 3. łączą się ze sobą.