Ośrodek Szkoleniowy KURSOR

LUBLIN • ZAMOŚĆ • BIAŁA PODLASKA

Projekt „Kompetentne wsparcie sukcesem szkoły” jest współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Kompetentne wsparcie sukcesem szkoły

Projekt Kompetentne wsparcie sukcesem szkoły nr POWR.02.10.00-IP.02-00-007/17 jest realizowany przez Ośrodek Szkolenia, Dokształcania i Doskonalenia Kadr KURSOR Piotr Wasak w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa II – Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.0: „Wysoka jakość systemu oświaty”, na podstawie umowy podpisanej z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Dofinansowanie UE: 845 855,15 zł

Rekomendacja Ministerstwa Edukacji Narodowej

Ministerstwo Edukacji Narodowej w liście z 26.04.2018 r. (PDF) zachęca do skorzystania ze wsparcia, oferowanego w ramach niniejszego projektu.

Cel projektu

Głównym celem projektu jest wzmocnienie systemu wspomagania szkół i zwiększenie skuteczności działań 100 pracowników (72 kobiet i 28 mężczyzn) instytucji systemu wspomagania, doradców metodycznych, indywidualnych specjalistów i trenerów w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy (ICT, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych), nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw (kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia poprzez realizację szkoleń i doradztwa dla trenerów i pracowników placówek wspomagania w okresie od 1.02.2018 r. do 31.07.2019 r.

Wsparcie w ramach projektu

W ramach projektu będzie oferowane wsparcie szkoleniowe z następującego zakresu wspomagania szkół:

  • Rozwój kompetencji kluczowych uczniów w obszarze matematyczno-przyrodniczym (I etap edukacyjny)
  • Rozwój kompetencji kluczowych uczniów w obszarze matematyczno-przyrodniczym (II etap edukacyjny)
  • Rozwój kompetencji kluczowych uczniów w obszarze matematyczno-przyrodniczym (III etap edukacyjny)
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie uczenia się (I etap edukacyjny)
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie uczenia się (II etap edukacyjny)
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie uczenia się (III etap edukacyjny)
  • Porozumiewanie się językach obcych (I etap edukacyjny)
  • Porozumiewanie się językach obcych (II etap edukacyjny)
  • Porozumiewanie się językach obcych (III etap edukacyjny)
  • Umiejętności uczenia się poprzez eksperymentowanie i doświadczanie (I etap edukacyjny)
  • Umiejętności uczenia się poprzez eksperymentowanie i doświadczanie (II etap edukacyjny)
  • Umiejętności uczenia się poprzez eksperymentowanie i doświadczanie (III etap edukacyjny)
  • Kształtowanie postaw (innowacyjności, kreatywności i pracy zespołowej) (I etap edukacyjny)
  • Kształtowanie postaw (innowacyjności, kreatywności i pracy zespołowej) (II etap edukacyjny)
  • Kształtowanie postaw (innowacyjności, kreatywności i pracy zespołowej) (III etap edukacyjny)
  • Kształtowanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym
Ramowe programy szkoleń są dostępne do pobrania.

Każdemu uczestnikowi w ramach projektu zostanie udzielone wsparcie w postaci:

  • 70 godzin dydaktycznych szkolenia stacjonarnego w zakresie jednej, wybranej na etapie rekrutacji kompetencji kluczowej, na poziome jednego etapu edukacyjnego. Szkolenie przygotuje Uczestnika do pracy w procesie wspomagania szkół/przedszkoli/placówek związanym z jedną kompetencją kluczową
  • 20 godzin dydaktycznych szkolenia e-learningowego w zakresie wiedzy ogólnej dotyczącej jednej kompetencji kluczowej wybranej na etapie rekrutacji
  • 2 godziny dydaktyczne wykładu eksperckiego dotyczącego istoty i znaczenia rozwijania kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy poprzez wspomaganie rozwoju szkoły
  • Po odbyciu szkoleń Uczestnicy projektu zrealizują min. 7-miesięczny program kompleksowego wspomagania w 2 placówkach.
  • W trakcie realizacji programów kompleksowego wspomagania każdy Uczestnik będzie uczestniczyć w jednej z sześciu sieci współpracy i samokształcenia prowadzonej na ogólnopolskiej platformie www.doskonaleniewsieci.pl.
  • W ramach sieci współpracy odbędą się dwa 4-godzinne spotkania stacjonarne pod kierunkiem moderatora sieci, podczas których Uczestnicy wymienią się doświadczeniami, dobrymi praktykami, odbędzie się doradztwo merytoryczne i organizacyjne oraz wspólne rozwiązywanie problemów.
  • Uczestnicy otrzymają wsparcie podczas wykonywania wspomagania polegające na udziale w indywidualnych spotkaniach odbywających się w zależności od potrzeb Uczestników stacjonarnie bądź on-line, pod kierunkiem eksperta w zakresie tematyki powiązanej ze wspomaganiem szkoły/przedszkola/placówki w zakresie konkretnej kompetencji kluczowej u uczniów w wymiarze 3 godzin/miesiąc/osobę.
  • Uczestnicy wezmą także udział w 5-godzinnych zespołowych spotkaniach stacjonarnych, prowadzonych przez eksperta w zakresie tematyki powiązanej ze wspomaganiem szkoły/przedszkola/placówki w zakresie konkretnej kompetencji kluczowej u uczniów.

W ramach projektu każdy uczestnik otrzyma:

  • materiały szkoleniowe (teczka, długopis, notatnik, pendrive)
  • obiad i przerwę kawową podczas szkoleń stacjonarnych
  • zwrot kosztów dojazdu
  • nocleg w hotelu wraz ze śniadaniem i kolacją

Uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z udziałem w projekcie.

Okres realizacji projektu

1 lutego 2018 r.–31 lipca 2019 r.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 81 441 33 32 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–16.00.

Materiały informacyjne

Plakat informacyjny (PDF, 529 kB).

Ramowe programy szkoleń